fbpx

24 גולשים טופלו במרכז הרפואי "זיו" בצפת מאז פתיחת אתר החרמון לגלישה

מאז נפתח אתר החרמון לגלישה, הועברו ל"זיו" לא מעט פצועים עם שברים שנאלצו לעבור ניתוח * נרשמת עלייה במספר הנפגעים כתוצאה מגלישה, זאת ביחס לתקופה הזהה בשנים האחרונות * מנהל המחלקה האורתופדית פרופ' אלכסנדר לרנר: " אני פונה לציבור הגולשים לנקוט בכל אמצעי הבטיחות והזהירות הנדרשים בגלישה"

בתמונה: מנהל המחלקה האורתופדית פרופ' לרנר לצד הגולשת שנפצעה בחרמון ציפורה חנה דולנד (בת ה-18 מאנגליה).

כמו בשנים האחרונות, כך גם בשנה הזו מחלקת האורתופדיה של המרכז הרפואי זיו, בניהולו של פרופ' אלכסנדר לרנר, נמצאת בכוננות מוגברת לטיפול בפציעות של גולשים באתר החרמון. כמעט בכל יום מפונים למרכז הרפואי זיו גולשים שנפצעו ונחבלו במהלך הסקי, עם שברים שחלקם דורש ניתוחים אורתופדיים מורכבים.

צילום: אתר החרמון.

ניתן לומר כי ביחס לתקופה הזהה בשנים הקודמות, השנה נרשמה עלייה במספר המטופלים המפונים לטיפול בחדר הטראומה של זיו ולאחר מכן לחדרי הניתוח ולאשפוז במחלקה האורתופדית. העלייה המדוברת היא בגובה 50% שכן בחודש ינואר אשתקד טופלו במרכז הרפואי זיו 16 גולשים שנפצעו והשנה כבר 24 גולשים.
נכון להיום (יום רביעי) מאושפזים במחלקה האורתופדית ארבעה צעירים עם שברים ברגליים. הם נפגעו כתוצאות מהתהפכות ונפילות במהירות גבוהה וכתוצאה מנפילה מגובה, כל זאת על מדרונים עם קרח ומשטח קשיח. אחת מבין הפצועים היא ציפורה חנה דולנד בת 18 מאנגליה הגולשת מזה שנים. היא נפגעה במהלך הגלישה באתר החרמון ועצם הירך שלה נשברה. היא נותחה במרכז הרפואי זיו ומאושפזת כעת במחלקה האורתופדית במקום.

על פציעתה אמרה דולנד: "המכה היתה חזקה והכאבים היו נוראיים. אני מודה לפרופ' לרנר ולצוות המיון והמחלקה האורתופדית על הטיפול המקצועי והמחבק. אני מבקשת מכל הגולשים להיזהר ולגלוש באחריות. הנה, למרות שאני מנוסה בגלישה, אני מוצאת את עצמי עם שבר בירך ומרותקת למיטה".

מנהל המחלקה האורתופדית בזיו פרופ' אלכסנדר לרנר אמר: "אני פונה לציבור הגולשים לנקוט בכל אמצעי הבטיחות והזהירות הנדרשים בגלישה ואף לבצע חימום טוב והכנה מיטבית לגוף ולשרירים לפני הגלישה. זה עוזר למנוע חלק מהפגיעות המיותרות. מוטב שהגולשים חסרי הניסיון יישמרו מפני מסלולים מהירים ומפני אתגרים שעלולים לסכן אותם. גם הגולשים המנוסים שחוזרים לגלוש לאחר שנה, חשוב שיידעו שביטחון יתר עשוי לגרום חלילה לפגיעות שמביאות איתן שברים וכאבים מיותרים".

השאר תגובה

דילוג לתוכן