סג"מ רזי מג'וליס שובץ בין הקצינים הראשונים שיתפעלו את מערכת ההגנה האווירית 'קלע דוד'

לפני מספר ימים הסתיים קורס קציני הגנה אווירית (הגנ"א) בחיל האוויר. בין המסיימים המועטים בלט סג"ם רזי עאמר, בן 23 מהכפר ג'וליס.

unnamed

מערך הגנ"א הינו מערך לוחם שיעודו הגנה על שמי מדינת ישראל מהקרקע כנגד איומים שונים מהאוויר: רקטות, טילים ואפילו מטוסים. רזי נולד וגדל בג'וליס, למד בתיכון שבכפר והרחיב לימודי פיזיקה ומדעי המחשב. אביו של רזי שירת כסגן אלוף בתפקיד מהנדס בגף הבינוי בחיל הים.

טרם גיוסו חלם רזי ללכת בדרכו של אביו, התגייס למסלול עתודה ולמד הנדסת מכונות בטכניון. אך לאחר שנתיים חל המהפך – רזי הרגיש שהוא לא מתאים למקצוע והפסיק את לימודיו. "הבנתי שאני רוצה להיות לוחם והתגייסתי בגיל 22 למערך ההגנה האווירית", הוא מספר. 

רזי שובץ להיות לוחם בסוללת "יהלום", המוכרת גם בשם "פטריוט", מערכת המיועדת ליירוט טילים ואף כלי טיס. "לא הכרתי את מערך הגנ"א לפני הגיוס. נחשפתי למערכות הנשק החדשניות של המערך ולחשיבות הגדולה של פעילות הלוחמים". 

רזי התקדם במסלול הפיקוד ולאחר שנתיים וחצי בצה"ל יצא לקורס הקצינים. במהלך הקורס שובץ רזי להתמקצע כקצין במערכת החדשה "קלע דוד" אשר מותאמת ליירוט טילים בליסטיים וטילי שיוט ומשולבות בה טכנולוגיות חדשניות. "אני גאה להיות בין הקצינים הראשונים שיתפעלו את מערכת 'קלע דוד'. יש לנו כאן מקום להשפיע ולהשאיר חותם גדול", הוא מסכם.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

Exit mobile version
דילוג לתוכן