ח"כ יאיר לפיד בפגישת חירום עם פורום ראשי הרשויות בצפון על רקע ביטול התקציב לתוכנית לחיזוק הצפון

לפיד בפגישת חירום עם פורום ראשי הרשויות בצפון על רקע ביטול התקציב לתוכנית לחיזוק הצפון:

ראש הממשלה מכנס את כל יושבי ראש הקואליציה כדי לדבר על סגירה של ערוץ טלוויזיה שעוד לא נפתח. בשביל זה יש זמן. אבל בשביל לדבר על הצפון אין להם זמן. זה לא נראה להם חשוב

img_0678

אני מודיע פה. למרות היותנו באופוזיציה, אם התוכנית הזו תחזור לתקציב אנחנו נצביע בעדה. כל סעיף שהופיע בתוכנית ויופיע בתקציב, אנחנו נצביע בעדו. עם הממשלה. רק שיעשו משהו. רק שיעשו את מה שהם הבטיחו.

ראש מועצה אזורית גולן, אלי מלכה:

עם פתיחת מושב החורף נעלה מחר עם מאות תושבים מהגליל לכנסת בירושלים להפגין ולומר לשרי ממשלת ישראל: אל תאבדו את הצפון!"

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, הגיע היום (30.10.16) לפגישת חירום עם פורום ראשי הרשויות של אשכול גליל מזרחי על רקע החלטת הממשלה לבטל את תקצוב התוכנית הלאומית לפיתוח החברה והכלכלה בצפון. בפגישה לקחו חלק חברי הכנסת מ'יש עתיד', מאיר כהן ואלעזר שטרן וכ-15 ראשי הרשויות מהצפון בינהם אלי מלכה, ראש מוא"ז גולן ויו"ר האשכול, דוד אזולאי ראש מועצה מקומית מטולה, גיורא זלץ ראש מוא"ז הגליל העליון, ניסים מלכה ראש עיירית קריית שמונה, עמית סופר, ראש מועצה אזורית מרום הגליל, בני בן מובחר ראש מועצה אזורית מבואות החרמון, אוסאמה זהוה ראש מועצה מקומית בוקעתא, אילן שוחט ראש עיריית צפת וראשי המועצות הנוספים מהאזור.

img_0677

במהלך הפגישה, שנערכה בראש פינה הציגו ראשי המועצות והעיריות את התוכנית המעמיקה והמפורטת שגובשה לחיזוק הצפון בשנים האחרונות והשמיעו את מחאתם על כך שהממשלה הבטיחה לתקצב את התוכנית בתקציב 2017-2018 וביטלה את התקצוב ללא סיבה מספקת.

בתום הפגישה אמר אלי מלכה, ראש מועצה אזורית גולן ויו"ר אשכול גליל מזרחי: אלי מלכה: "זה הזמן של ממשלת ישראל להציל את הגליל. יש פה הזדמנות חד פעמית למנף את יתרונותיו וחוזקותיו של הגליל ולצמצם את הפערים הגדולים שנוצרו בכל תחומי החיים בין הצפון למרכז ודרום הארץ. לא ניתן להעביר את תקציב המדינה ללא תקצוב תוכנית צפון. עם פתיחת מושב החורף נעלה מחר עם מאות תושבים מהגליל לכנסת בירושלים להפגין ולומר לשרי ממשלת ישראל: אל תאבדו את הצפון!"

במהלך הפגישה הבטיח לפיד לראשי הרשויות כי 'יש עתיד' מגויסת למען הצפון והמפלגה תסייע להם בכל הניתן בקידום התוכנית והתחייב כי אם הממשלה תקיים את הבטחתה ותתקצב את התוכנית 'יש עתיד' תצביע בעדה, עם הממשלה. לפיד: "אני מודיע פה. למרות היותנו באופוזיציה, אם התוכנית הזו תחזור לתקציב אנחנו נצביע בעדה. כל סעיף שהופיע בתוכנית ויופיע בתקציב, אנחנו נצביע בעדו. עם הממשלה. רק שיעשו משהו. רק שיעשו את מה שהם הבטיחו."

בתום הפגישה אמר לפיד: "הדבר הבולט ביותר הוא הפער בין הרצינות של היושבים כאן, הרצינות שבה הוכנה התוכנית, והדרך הרשלנית, הלא רצינית והלא מכבדת שבה כל העסק נשמט מתקציב המדינה. מכינים תוכנית. התהליך הכי יסודי ומעמיק שאפשר לעשות. ואז קמים בבוקר ומגלים שזה לא בתקציב המדינה. בלי שום הכנה, בלי שום סיבה נראית לעין, בלי שמישהו יצליח למצוא הסבר הגיוני מה קרה. הם אפילו לא יכולים להגיד שאין כסף. התקציב הזה הוא לא תקציב קיצוצים. נותנים כסף למפלגות, נותנים כסף לפוליטיקאים, נותנים כסף לג'ובים, ולוקחים את הכסף שהיה מיועד לתושבי הצפון.

והוסיף: "החלק הכי בעייתי, הכי מכעיס, הוא שבסופו של דבר התוכנית הזו הרי תכניס הרבה יותר כסף ממה שהיא תעלה. הרעיון המסדר שאומר שהגליל יתרכז בתעשיות של מזון בריאות ובחיבור בין רפואה לתזונה, הוא לא פחות מהברקה ברמה הלאומית. מדובר בשוק של 400 מיליארד דולר בשנה, שצומח כל הזמן. זו קידמה. בניהול נכון, פה בגליל תצמח ה"סטרט-אפ ניישן" החדשה. אבל אין ניהול נכון. אין ניהול בכלל. יש פוליטיקאים שעסוקים רק בעצמם. בפחות מ-10 מיליון דולר יהיה מסלול ארוך בשדה התעופה פה בראש פינה שיזניק את כל התיירות פה, אבל אין עם מי לדבר. בהקלות מס הכי בסיסיות אפשר להביא חברות עוגן בינלאומיות לפארק בר לב ולקריית שמונה ותעשיות רפואיות לאיזור חיפה, אבל אין עם מי לדבר. כל מה שקשור לתעסוקה – הכשרות, הקלות מס, סבסוד – יכול להביא לזה שיגיעו הנה 142 אלף איש בעשור הקרוב, שהמשכורות יעלו, שהתעשיות הנלוות יפרחו, שתיפסק בריחת הצעירים, אבל אין עם מי לדבר. כל מה שהממשלה הזאת צריכה לעשות זה לקיים את מה שהבטיחה"


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן