fbpx

80 מטרים של טרור: סיור במנהרת הדגל של חיזבאללה – בגבול הצפון יכולים לסמוך על צה"ל

מאיר ינקו התלווה לסמח"ט 300 ומביא את רשמיו ממנהרת הטרור העמוקה ביותר שהתגלתה עד כה

בצה"ל ציינו  לא מכבר שנה למבצע  "מגן צפוני" שנועד להשמיד מנהרות של חיזבאללה שחדרו מלבנון אל שטח ישראל. כמי שמכיר היטב את פעילות צה"ל בגבול הצפון תודות ליחסי עבודה רבת שנים מול דובר צה"ל נעתרתי בשמחה להזמנתם לבקר במנהרת "רמיה" הסמוכה למושב זרעית ולראות מקרוב או יותר נכון ממעמקי האדמה את מנהרת הטרור הגדולה ביותר שנחשפה עד כה בגבול הצפון.

בכניסה אל מנהרת רמיה על שם הכפר השיעי הסמוך בדרום לבנון.

צריך להיות במנהרה על מנת להבין על התעוזה והמאמצים של שליחי חיזבאללה שלא בוחלים באמצעים על מנת לבצע פעולות טרור או חטיפות של חיילים ואזרחים והכל בשם נסראללה. בבסיס עוצבת ברעם במושב שומרה, המתין לי ולעוד שני כתבים, רכב צבאי שהביא אותנו ליעד בנסיעה קצרה ומפותלת תוך חציית המושב המנמנם זרעית.  כבר במבט ראשון מייד לאחר שירדתי מהואן הצבאי, עמדתי בהשתאות למראה שהתגלה בפניי. פתח למנהרה כאילו לקוח מסרט מדע בדיוני.

600 מערבלי טון נדרשו לאטום את הנהרה.

מלבד אנשי דובר צה"ל שנכחו במקום, המתין לבואנו, סגן מפקד חטיבה 300 (עוצבת ברעם), סא"ל, יצחק חורי. לאחר שאנחנו העיתונאים חבשנו לראשנו קסדה, נכנסנו אל המנהרה שהייתה רטובה, בוצית ולחה מהגשמים. סא"ל חורי סיפר על המנהרה על חשיפתה והשיב לשאלות העיתונאים. יותר מאוחר הצטרף אלינו, קצין ההנדסה של חטיבה 300, סרן דניאל חשאי שהרחיב בנושא ההנדסי לנטרול המנהרה.

מאיר ינקו כתב "חדש בגליל" עם סא"ל, יצחק חורי סמח"ט 300.

בתוך המנהרה לאחר מספר מדרגות הבטון כלפי מטה, אתה מתחיל לעקל עד כמה האויב היה קרוב לבצע את זממו. שנים עבדו החיזבאליסטים בהקמת המנהרה שמתחילה בכפר השיעי רמיה בדרום לבנון ומסתיימת בתוך שטח ישראל בזרעית. אי אפשר שלא להתרשם מהעבודה שבוצעה ביסודיות ובסודיות רבה כמעט מתחת לאפה של ישראל. אין ספק שהמנהרה השישית שנחפרה על ידי ארגון חיזבאללה ואותרה לקראת סוף מבצע מגן צפוני, היא הארוכה והעמוקה ביותר שהארגון הלבנוני חפר לעבר שטח ישראל.  – עומקה של המנהרה הוא 80 מטרים, והיא הארוכה והעמוקה ביותר שחפר הארגון מלבנון לעבר שטח ישראל. בשלב הזה אני מתחיל לקשר את תלונות תושבי גבול הצפון על רעשי חפירה תלונות שהצטברו אצל צה"ל לפני המבצע הצבאי שהביא לחיסול המנהרות והתשתיות.

סרן דניאל חשאי, קצין הנדסה של חטיבה 300. הרחיב בנושא ההנדסי לנטרול המנהרה.

סא"ל, חורי מספר שאנשי חיזבאללה היו מצוידים במכשור רציני מאוד ובנוסף במערכות קשר וחשמל. "600 משאיות בטון נדרשו לצה"ל על מנת לאטום את המנהרה", מוסיף, סרן דניאל חשאי. את הסיור המסקרן שלי במנהרת "רמיה" סיימתי לא לפני שבצה"ל הבהירו כי לא נותרו מנהרות חודרות לעבר ישראל, למרות שידוע שהם לא יפסיקו לנסות לחפור חדשות.

רס"ן, אמיר מולא קצין ההנדסה המרחבית של חטמ"ר 300.

בעוצבת ברעם דקות לפני שחזרנו הביתה השתתפנו (הכתבים) בהרצאה מעניינת של רב סרן, אמיר מולא, קצין ההגנה המרחבית של חטמ"ר 300. מולא בן העדה הדרוזית מכפר ירכא סיפר על העבודה המשותפת של צה"ל עם האוכלוסייה האזרחית בגבול הצפון ועל שיתוף הפעולה עם רכזי הביטחון של אותם הישובים בגבול. עזבתי את מארחי לובשי המדיםעם הרגשת ביטחון ותודה גדולה בשמי ובשם תושבי הצפון על עבודת הקודש שהם עושים.

השאר תגובה

דילוג לתוכן