fbpx

במכללה האקדמית צפת הוקם 'מרכז ליזמות וחדשנות'

המכללה האקדמית צפת מעודדת חדשנות ויזמות של הסטודנטים והבוגרים שלה. מתוך חזון זה  יזמה המכללה הקמת 'מרכז ליזמות וחדשנות'. המרכז מופעל בסיוע צוות ניהול שיוביל בחודשים הקרובים את המרכז. המיזמים  שיבחרו יוצגו בפני משקיעים עתידיים להמשך פיתוח עסקי. בעתיד יהווה המרכז מנוע צמיחה כלכלי בהקמת מיזמים חדשים, ועוגן לדחיפה כלכלית לכל האזור.

א

המרכז הוקם ביוזמתו ותמיכתו של שמואל הר נוי, מנכ"ל המכללה האקדמית צפת, הרואה בפרויקט גורם משיכה לכוחות איכותיים ויזמיים בתחום, ויהווה מנוע צמיחה כלכלי בהקמת מיזמים חדשים בעיקר באזור הפריפריה. שמואל הר נוי "בהקמת המרכז ליזמות וחדשנות רואה המכללה הגשמה של שלוש מטרות שעולות בקנה אחד עם חזון המכללה: עידוד יצירתיות וחדשנות בקרב הסטודנטים והבוגרים; עזרה בשילוב הסטודנטים והבוגרים לקראת קריירה ותעסוקה עתידית, ותרומה לקהילה בפתיחת המרכז לתושבי צפת והאזור".

בראש צוות הניהול עומד גידי לפבר, מנכ"ל שחף מחשבים ויזם ותיק ובעל ניסיון שהוא גם בן העיר צפת. המנהל המקצועי של הצוות הוא ממי גנוסר, בעל וותק רב בהדרכת חברות סטארט אפ. בצוות חברים חברי סגל אקדמי בכירים של המכללה האקדמית צפת: ד"ר דלית לוי ראש החוג למערכות מידע, ד"ר דוד בן טולילה מרצה בכיר במכללה ובעל ניסיון רב בפיתוח עסקי, וד"ר דוד גלולה מרצה בחוג למערכות מידע קהילתיות מיוזמי הרעיון.

unnamed

השבוע התקיים במכללה מפגש חשיפה הראשון של המרכז ליזמות וחדשנות עם יזמים מרחבי הגליל אשר הציגו בפני ועדת שיפוט רחבה ומכובדת, רעיונות ופרויקטים שונים הנמצאים בתהליכי פיתוח ראשוניים. הוועדה בדקה את רעיונותיהם של המגישים ובסיום המפגש נבחרו מספר פרויקטים בולטים שיועברו להמשך התהליך.

המחזור הראשון של תחרות היזמים נפתח גם לתושבי צפת והאזור. בעתיד יתמקד המרכז בהכשרה כוללת של היזמים, ויכיל מאיץ טכנולוגי ובעתיד גם חממה טכנולוגית, שיסייעו לכל יזם עם רעיון שיש בו טכנולוגיה מקורית להכין את החומרים הנדרשים, במטרה להציגם בפני משקיעים ושותפים אסטרטגיים אפשריים. ועדה מקצועית תבחר את הרעיונות המוצלחים ביותר ותסייע ליישמם.

התהליך כולל: ליווי צמוד ע"י מומחים מקצועיים, עזרה בבניית צוות, סדנאות הכשרה, סיוע בבניית מודל עסקי, חשיפה ללקוחות פוטנציאליים ועוד. המרכז ישמש מעטפת מקצועית, עסקית ולוגיסטית מלאה ואף יספק מלגות ליזמים המשתתפים.

גידי לפבר, מנכ"ל שחף מחשבים וראש צוות הניהול "המרכז יהווה משאב איכותי למכללה האקדמית בפרט ולעיר צפת והאזור בכלל, לניצול משאבי האנוש הקיימים בה.  כמות ואיכות הפרויקטים שהוצגו הפתיעה את צוות השיפוט המכובד ואת כל הנוכחים באירוע. נבחרו פרויקטים המשקפים מצוינות וחדשנות בטווח רחב של גילאים, החל מתלמידי בתי ספר, בוגרי צבא וצעירים, ועד מהנדסים ותיקים בעלי ניסיון".


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן