fbpx

אוניברסיטת בר-אילן חוגגת עשור לפקולטה לרפואה בצפת – עד כה הוכשרו 639 רופאים שחלקם השתלבו במערך הרפואה בגליל

טקס חגיגי של הענקת תוארי "דוקטור לרפואה" (MD). התקיים באמצע השבוע בפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי, של אוניברסיטת בר-אילן בגליל הממוקם בצפת ,באירוע הוסמכו 92 רופאות ורופאים חדשים.

צילומים: דרור מילר

מלבד הסמכת הרופאים החדשים, ציינו בבר אילן עשור להקמתה של הפקולטה לרפואה. עד היום הכשירה והסמיכה הפקולטה 639 רופאים (כולל המחזור שהוסמך השבוע), 90 סטודנטים לתואר שני (MsC) ו-36 סטודנטים לתואר דוקטור לפילוסופיה ((PhD במדעי הביו-רפואה ומדעי הבריאות.פרופ' אריה צבן, נשיא אוניברסיטת בר-אילן: "המומחיות שלכם היא הטובה ביותר היום באקדמיה. בעשור מאז שהקמנו את הפקולטה נוכחנו לדעת מה רבים הפערים בין המרכז לפריפריה בנושא בריאות. אתם חוויתם את זה יום יום בזמן לימודיכם ובידיכם להשפיע ולהצטרף למאמץ הלאומי ולהיות חלק מהרפואה מהגליל. אנחנו בפקולטה נלווה אתכם בכל צעדיכם כדי שתבואו לגליל, תישארו פה ותשנו מציאות"

פרופ' קרל סקורצקי, דיקן הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן: "אמנם אנחנו מחליפים קידומת אבל אנחנו עדין צעירים מאד ותודות למחויבות העמוקה של הנהלת האוניברסיטה, סיוע ושיתוף פעולה עם המרכזים הרפואיים ושירותי הבריאות בגליל, הרשות בצפת, אשכול הגליל המזרחי, ותמיכה ענקית של ידידים וארגונים פילנתרופיים בארץ ובעולם, אנחנו מצויים בימים אלה בתנופות התפתחות והתרחבות אדירות. בטקס הענקנו את תעודת "דוקטור לרפואה" (MD) ל- 92 בוגרים: 62 תלמידי המחזור החמישי של התוכנית הארבע שנתית ו-30 תלמידי המחזור השישי של התוכנית התלת שנתית. ניתן לומר כי אנחנו עומדים בשליחות שהוטלה עלינו ועוסקים ללא לאות במימוש החזון, אך המלאכה עוד רבה".

משימת הכשרת רופאים מצוינים, קיום מחקר מוביל ברמה הבינלאומית, ופתיחת שערי הפקולטה לקהילה ולנוער – מתבצעת, כאן בגליל, יום יום, בזכות מסירותם האינסופית של חברי סגל  – אקדמי ומנהלי, מדענים ורופאים מוכשרים, דרכי הוראה חדשניות ושיטות מחקר מתקדמות.כיום לומדים בפקולטה 450 סטודנטים לרפואה, ו- 190 סטודנטים לתארים מתקדמים. 374 סטודנטים פעילים כרגע בבתי החולים המסונפים לפקולטה (שדות קליניים), מתוכם 114 סטודנטים כבר סיימו ולומדים לקראת מבחנים ארציים. רבים מחברי  הסגל שהצטרפו לפקולטה בשנים האחרונות, הגיעו עם משפחותיהם לגור בצפון אחרי רילוקיישן מחו"ל או ממרכז הארץ והתיישבו בגליל. בוגרי הפקולטה לרפואה הוסמכו ולאחר מכן התחייבו בשבועה לקיים את ברית הרפואה. את נוסח "שבועת הרופא הישראלי" חיבר הרופא דר' ליפמן בן שלמה הלפרין, לכבוד סיום המחזור הראשון של בית הספר לרפואה באוניברסיטה העברית בירושלים, בשנת 1952.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן