fbpx

אבחון נחירות

צילום freepik/bl

נחירות הן הפרעת שינה נפוצה מאוד הנגרמת בדרך כלל על ידי קריסת הרקמה הרכה בחלק האחורי של הגרון. זה יכול לקרות בגלל מספר סיבות, כולל עודף משקל, סיווג מחיצה (מצב שבו האף אינו מיושר), או לשון מוגדלת.

נחירות מתרחשות כאשר מעברי הנשימה של האדם חסומים חלקית והאוויר עובר דרכו בצליל רועש. נחירות יכולות להיגרם מגורמים רבים, כמו עודף משקל, לשון מוגדלת או אפילו סטיה במחיצה.

תסמינים ואבחון

התסמין השכיח ביותר של נחירות הוא ישנוניות מוגזמת בשעות היום, ולרוב הסיכוי של נוחרים ללקות בלחץ דם גבוה ומחלות לב גבוה יותר מאלה שאינם נוחרים.

האבחנה של נחירות היא תהליך שלעיתים מתעלמים ממנו בבדיקות גופניות שגרתיות. נחירות הן סימפטום של דום נשימה בשינה, שעלול להיות מסכן חיים, ויש להתייחס אליו ברצינות.

נחירות יכולות להיגרם מהיצרות של דרכי הנשימה עקב רקמה נוספת בחלק האחורי של הגרון או שקדים מוגדלים. זה יכול להיגרם גם מהיצרות או חסימה של דרכי הנשימה באף ובגרון.

נחירות הן סימפטום של דום נשימה חסימתי בשינה, שניתן לאבחן על ידי מחקר שינה.

האקדמיה האמריקנית לרפואת שינה ממליצה שאנשים עם נחירות יקבלו הערכה של דום נשימה חסימתי בשינה אם יש להם אחד מהתסמינים הבאים:

-נחירות חזקות מספיק כדי להישמע מבעד לקיר או מעבר לחדר

-מתעורר מתנשף או נחנק

-כאבי ראש בבוקר או יובש בפה

-עצבנות, דיכאון, חרדה או אובדן זיכרון.

נחירות הן תופעה שכיחה שיכולה להיגרם מגורמים שונים. הסיבה הפופולרית ביותר היא היצרות של דרכי הנשימה, שיכולה לקרות כאשר אנו ישנים על הגב או על הצד. סיבות נוספות לנחירות הן גודש באף והשמנה.

נחירות נגרמות על ידי רטט של הרקמה הרכה בחלק האחורי של הגרון. ברוב המקרים, נחירות נובעות מזרימת אוויר חסומה עקב היצרות או קריסה של הרקמות בחלק האחורי של הגרון.

להלן כמה סיבות נפוצות לנחירות:

-השמנה ועלייה במשקל

-גודש באף, סינוסיטיס, אלרגיות וזיהומים אחרים בדרכי הנשימה העליונות.

-פעילות שרירים לא מתואמת בדרכי הנשימה העליונות עקב דום נשימה בשינה או הפרעות נשימה אחרות כגון מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD).

נחירות הן הפרעת שינה נפוצה המשפיעה על כשליש מהמבוגרים. הוא מאופיין בצליל חזק, לעתים קרובות קצבי, במהלך השינה. הצליל נוצר כאשר הרקמות הרכות בחלק האחורי של הגרון רוטטות במהלך הנשימה.

האבחנה של נחירות יכולה להיעשות בדרכים רבות ושונות. אין בדיקות ספציפיות לאבחון נחירות ורופאים מסתמכים לרוב על ההיסטוריה הרפואית של האדם ועל התצפיות שלו כדי לבצע אבחנה.

אחת הדרכים לאבחן נחירות היא באמצעות מחקר שנת לילה בו האדם לובש מכשיר המתעד כיצד הוא נושם בזמן שהוא ישן. הדרך האחרת לאבחן נחירות היא באמצעות בדיקה גופנית שבה הרופאים מקשיבים לנשימה של האדם בזמן שהוא שוכב או יושב ואז שואלים אותו שאלות לגבי

באתר המרכז לטיפול בנחירות והפרעות שינה תוכלו לקבל מידע נוסף

השאר תגובה

דילוג לתוכן