fbpx

אושר לקריאה ראשונה: שלוש שנות מאסר לרב שינצל מינית – נפתח משפטו של הרב עזרא שיינברג

בדלתיים סגורות נפתח היום (רביעי) בבית משפט המחוזי בנצרת משפטו של עזרא שיינברג מצפת כנגדו הוגשו 13 סעיפי אישום בעבירות אינוס ומעשי סדום ב-14 נשים.

צילום מסך יוטיוב
צילום מסך יוטיוב

כזכור בקיץ האחרון העיר צפת הייתה נבוכה עם דבר מעצרו של עזרא שיינברג, מי שעמד בראש קהילת 'אורות האר"י' בצפת.  שיינברג שאף ניסה לעזוב את הארץ הואשם בביצוע עבירות מין בנשים שהגיעו אליו לסיוע רוחני תוך כדי שהוא מאיים עליהן ומפחיד אותן באמצעות כוחות מיסטיים וכשפים. 

אל בית המשפט בנצרת הגיעו נציגים מחברי קהילת 'אורות האר"י' בצפת שבראשה עמד על מנת להביע תמיכה בנשים המתלוננות כמו כן הגיעו גם מתנדבי ופעילי זכויות נשים ונפגעות תקיפה מינית. 

אתמול אושר לראשונה ע"י ועדת החוקה של הכנסת את הצעת החוק שמבקשת להעניש כהני דת שמנצלים את סמכותם הרוחנית. ח"כ לביא: "אין לאף אחד סמכות להשתמש בידע ההלכתי שלו כדי לפגוע בנשים"

קהילת אורות האר"י: "מדובר על נשים צדיקות שהוטעו והוכשלו"

קהילת "אורות האר"י שמאז המקרה עם הרב שיינברג גינתה את מעשיו הוציאה גלויה עם פתיחת משפטו.

לכל בית ישראל, שלום!רבות עבר על קהילתנו מאז התפוצץ העוול הנורא שהתרחש בשנים האחרונות.
בזכות נשים אמיצות, וחזקות – עזרא שיינברג לא הצליח להערים עוד ולהסתיר את מעשיו.
בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל – ובזכות נשים צדקניות הוסרה המסכה מעל פניו והוברר מי עמד בתפקיד ראש הישיבה. קהילתנו חיה, נושמת ופורחת.
נבואות פורענות שנובאו לנו עברו וחלפו מן העולם, ונבואות נחמה ובניין באו במקומן.

כל הקהילה כולה עומדת מאחרי כל אחת ואחת מן המתלוננות. מגבה ומחזקת באופן חד משמעי כל אחת ואחת מהן!
מדובר על נשים צדיקות שהוטעו והוכשלו – על ידי מי שהראה עצמו כתלמיד חכם וירא שמיים – ועשה מעשים שלא יעשו בכל קנה מידה אפשרי.
לאחר שהסיפור התפוצץ הוברר עד כמה עמוק הנגע ועד כמה המעשים החמורים שהוסתרו בהערמה כה רבה נגעו בתחומים כה רבים ואיומים.כקהילה מודים על שבזכותן ובזכות אומץ ליבן וגבורתן הסיפור הזה התפוצץ ושמי ששימש בתפקיד ראש הישיבה הורחק, הוקע והוקא מקהילתנו, ועל כי הצדק והאור שוב מופיע בעולם. מחזקים את ידיכם, ויהי נעם ה' עליכם! קהילת אורות האר"י.

דילוג לתוכן