fbpx

איך להכין את הבית לחורף בטוח וחמים?

החורף כבר כאן ובמלוא עוצמתו. אם דאגתם להיערך ולהכין את דירתכם אליו מבעוד מועד – אתם יכולים להיות רגועים. אם לא, הנה כמה טיפים לאיך לעשות זאת נכון

זאב נחמנזון

צילום: shutterstock

חניונים, רחובות ובתים מוצפים, הם מראות שכבר נחשפנו אליהם יותר מפעם אחת בחודש האחרון. החורף הישראלי, קצר ככל שיהיה, אמנם מגיע לכמה ימים בודדים אך את עוצמת המכה שלו והנזקים שהוא מביא עימו אנו רואים כבר עם פתיחת מהדורות החדשות. שינויי האקלים בהחלט משפיעים על כמות המשקעים העולה ועל תדירותם וכמו שזה נראה כרגע – בשנים הקרובות נוסיף לראות עוד ועוד ממטרים בארצינו.

כדי לוודא שביתכם לא יוצף מהגשמים הרבים שיבואו עלינו לטובה, מומלץ להכינו היטב מבעוד מועד ובפרט, לבדוק שהוא בטוח לשהייה. לשם כך, הנה כמה טיפים שיסייעו לכם במלאכה ויבטיחו שיעבור בצורה בטוחה ומהנה.

רכשו ביטוח דירה

בעוד שהחורף הישראלי הפכפך ולא צפוי במיוחד – בפרט בכל הנוגע לכמות ועוצמת הגשמים שיורדים במהלכו, מומלץ ואף רצוי להצטייד תחילה בביטוח דירה מתאים, המכסה גם במקרה בו ביתכם הוצף – מה שמתרחש לאחרונה רבות. מעבר לאלמנט ההפתעה, כדאי לזכור שאנו חיים במדינה עם תשתיות רעועות וישנות ולמרות שהרשויות משקיעות מאמצים רבים בשיפורן, הסיכוי למצוא מכוניות משייטות בנהר שהיה פעם הרחוב בו אתם גרים – תמיד קיים.

אז אם אתם מתגוררים בבתי קרקע או לחלופין במבנה שאינו מתוחזק או ערוך להצפות ומשקעים במהירות ובעצמה, רכישת ביטוח דירה איכותי ומקיף, כזה המכסה גם מפני כוח עליון, ייתן לכם שקט נפשי בראש ובראשונה וכיסוי הן במקרה של נזקים למבנה, העלולים להיגרם כתוצאה מהצפה, והן לרכוש הנמצא בתוך הבית.

נקו נקזים

תפקידם העיקרי של פתחי הניקוז והמרזבים בביתכם הוא בעיקר לצבור אבק, עלים ולכלוך שכן רוב השנה אלו הדברים העוברים דרכם. זה אומר שדווקא בעונת החורף, בה יורדים גשמים רבים וחזקים שיכולים אף לחדור לביתכם דרך החלונות, המרפסת או חלילה דרך התקרה והקירות, ובדיוק כשהם אמורים למלא את ייעודם המקורי – הם סתומים ומטונפים, מה שמונע ניקוז מים יעיל ומקדם הצפה. לכן, ממש לפני שהחורף מגיע, נקו את אותם הפתחים ובדקו כי יש בהם מעבר מים חופשי – תוכלו לעשות זאת באמצעות ריקון כמות קטנה של מים ולוודא שהיא אכן מתנקזת. אם ירד גשם משולב ברוחות עזות, ודאו כי הפתחים לא התמלאו שוב בעלים ולכלוך.

רטוב זה רקוב

עץ אינו יכול לגדול ללא מים אך אם מדובר לחלופין בעבודות ובמוצרי עץ שייגעו בהם – הם עשויים להירקב. עם בוא החורף, בדקו את מוצרי העץ בביתכם דוגמת ריהוט, מעקות, מדרגות, קורות ועוד, ותכננו מראש את מיקומם כך שבמצב בו תחדור רטיבות לבית – אינם ייחשפו אליה ישירות. במידה ומאיזושהי סיבה מגיע טפטוף הנוגע בעץ, נסו להזיזו משם או להסיט את הטפטוף במידת האפשר, ובמקרה ולא ניתן, עטפו את העץ בניילון אריזה שיגן עליו ככל שאפשר.

איטום הגג והקירות

סעיף זה הוא חשוב שכן ככל שהדירה תהיה אטומה יותר לפגעים ונזקים, כך היא גם צפויה להיות בטוחה יותר בשעת האמת. כדי לוודא שהיא אטומה דיה, אתרו סדקים, חורים ונקבים טרם הגעת הסערה ואטמו אותם. אם מדובר בדברים קטנים בהם תוכלו לטפל, עשו זאת בעצמכם, ואם מדובר בסדקים מורכבים, הזמינו איש מקצוע שיעשה זאת עבורכם ובכל מקרה אל תקלו ראש בדבר. גם אם בגג הבניין נזילות ואינו אטום מספיק וגם אם אתם גרים חמש קומות תחתיו, זה עדיין יכול להשפיע ולהסב לכם נזק במקרה של גשם חזק. בדקו את הגג וודאו כי הוא אטום.

מים, אבל חמים

נקנח באחד הכוכבים החשובים ביותר בחורף הישראלי הלא הוא דוד החשמל. ברוב הבתים והדירות בישראל מותקן דוד שמש המאפשר לנו להינות ממים חמים ברוב שעות היממה וימות השנה. בחורף הוא הרבה פחות יעיל ועלינו להסתמך בעיקר על דוד החשמל שברשותינו ולכן, טרם תחילת הגשם והקור, מומלץ לבדוק שהוא תקין ועובד: שאינו מקצר, שהוא יציב ומקובע במקומו ושאין ממנו נזילות. אם יש דבר יותר מרגיז מהצפה בחורף, זה לגלות שאחרי שאתם מתמודדים עמה אין לכם מים חמים.

עונת החורף מביאה עימה חוויות רבות וטבע המרהיב ביופיו אך גם לא מעט אתגרים ובעיות. כדי להימנע מהופעתן או לפחות כדי לדעת כיצד להתמודד עימן ברגע האמת, מומלץ להיערך בצורה היעילה ביותר ובראש ובראשונה, להכין היטב הן את הבית והן את הרכב טרם הגעתו. לשם כך תוכלו להיעזר בטיפים החשובים שצויינו ובפרט, להצטידיד בביטוחים המתאימים שיבטיחו שגם אם נקלעתם למצב לא נעים במהלכו, תוכלו לצאת ממנו שלמים, שמחים ומחויכים. חורף חם ונעים.  

השאר תגובה

דילוג לתוכן