fbpx

איך להפיק את המירב מהאינטרנט הביתי שלכם?

צילום: שאטרסטוק

ברוב משקי הבית בישראל ישנו נתב המחבר אליו מספר רב של מכשירים. עקב כך, עשוי להיווצר עומס על רשת האינטרנט שיביא בתורו לתסכול רב. אז איך בכל זאת ניתן להפיק את המירב מהאינטרנט הביתי? לפניכם טיפים יעילים במיוחד

אבנר אשכנזי

במציאות של היום, מחוברים רוב המכשירים השונים בביתנו לרשת אינטרנט ביתית אחת, מה שעשוי להפריע למהירות הגלישה ולגרום לנו לחוות קשיים בשימוש. הסיבות לכך רבות ומגוונות וביניהן עודף המכשירים המחוברים, חומרה ישנה ואפילו אותות רדיו המפריעים לקליטה.

אם גם אתם תוהים מדוע האינטרנט שלכם עובד כל־כך לאט והאם ישנה דרך שתוכל לשפר את מהירות הגלישה שלכם, לפניכם מספר טיפים שיעזרו לכם להפיק את המירב ממנו.

התאמת תשתית אינטרנט מתאימה

בחירת תשתית אינטרנט מתאימה תמנע את כל בעיותיכם מלכתחילה. חשוב להבין כי כמעט כל פעילות ביתית הנוגעת לתקשורת מבוצעת על בסיס תשתית האינטרנט שצריכה להתאים לשימושכם האישי. כך למשל, מצב בו עיסוקכם מצריך חיבור של מספר מכשירים במקביל, יהיה עליכם לקחת זאת בחשבון ולדאוג לתשתית חזקה יותר. בחירת תשתית אינטרנט מתאימה ומהירה תאפשר לכם להינות מפלטפורמה טובה יותר שבתורה תשפר את מהירות הגלישה שלכם באופן מיידי וכמובן –  תמנע מכם חווית משתמש שלילית.  

ניתוק התקנים שאינם בשימוש

חיבורם של מכשירים חשמליים רבים הפזורים ברחבי הבית לאינטרנט הביתי וביניהם טלוויזיה, סמארטפונים ואפילו מקרר חכם, בא לידי ביטוי בתפקודו של הנתב. מכשירים אלו צורכים כמות נתונים רבה ועלולים להפחית את מהירות הגלישה שלכם. אמנם חלקכם יאמר שכל עוד אינם מופעלים הם אינם צורכים נתונים, אך אין זה כך בפועל שכן רובם מתוכנתים להורדה והתקנה של עדכונים באופן אוטומטי. הפתרון היעיל ביותר לכך הוא כיבוי כלל המכשירים שצורכים נתונים מהרשת הביתית, בפרט כאשר אינכם מבצעים בהם שימוש.

מיקום הנתב שלכם במקום האידיאלי

אם לאחר שקיבלתם המלצה על תשתית אינטרנט מומלצת, הזמנתם טכנאי שיתקין לכם נתב איכותי והתחלתם להשתמש ברשת האינטרנט עליה אתם משלמים, לפתע גיליתם כי מהירות הגלישה שלכם משתנה מחדר לחדר – כנראה שהסיבה לכך היא מיקומו של הנתב האלחוטי.

אותות הרדיו אותם הוא שולח יכולים להיחסם או לחוות האטה על ידי עצמים שונים בדרכם. לכן, הדרך שתעזור לכם להגביר את מהירות הגלישה היא מיקום מחודש של הנתב האלחוטי הביתי שלכם. השתדלו למקם אותו במיקום המרכזי ביותר בביתכם וכן במקום חשוף שלא יוסתר מאחורי עצמים כמו טלוויזיה, כך תבטיחו קליטה מיטבית של אותות הרשת.

רכישת מגדילי טווח

עבור חלקנו שינוי מיקום הנתב לא אפשרי במידה מספקת ולכן פתרון נוסף שתוכלו להיעזר בו הוא רכישה של מגדילי טווח לרשת האינטרנט הביתית. מגדילי הטווח מקבלים את האותות מהנתב האלחוטי הביתי ומשדרים אותם מחדש בערוץ אחר, כך שיוכלו להגיע לחלקים רבים ושונים ברחבי הבית. פתרון זה עשוי להיות זול ויעיל במיוחד אם אין ברשותכם מספר רב של מכשירים המחוברים לרשת הביתית.

נראה שבעיית קליטת האינטרנט אינה פסחה על רובנו וכי אין כמעט אדם שלא חווה מהירות גלישה איטית ברשת הביתית שלו, בה עליה לעבוד לרוב ללא כל בעיות ובמהירות.

עם זאת, אתם כבר ודאי מבינים שגורמים שונים משפיעים על איכות הקליטה וטיב הגלישה. הטיפים היעילים שקיבלתם כעת, יסייעו לכם להתמודד עם בעיות ברשת בצורה הטובה ביותר – כזו שתעזור לכם להפיק את המירב מהאינטרנט הביתי שלכם. במידה ואתם נתקלים בבעיות רציניות יותר, תמיד תוכלו לפנות לאיש מקצוע מתאים או לחלופין – לשדרג את התשתית שלכם אף יותר.

השאר תגובה

דילוג לתוכן