fbpx

בדרך לאוניברסיטה בגליל?

עם קבלת אישור המועצה להשכלה גבוהה להתחיל בתהליך המיזוג של המכללה להוראה אוהלו עם המכללה האקדמית תל-חי נוצק עמוד התווך לאוניברסיטת הגליל

במסגרת תהליכי המיזוג של המכללה להוראה אוהלו עם המכללה האקדמית תל-חי, התקיים לאחרונה במרכז הכנסים של מלון גליליון, מפגש ראשון מסוגו, אשר כלל את ראשי המוסדות וראשי החוגים לחינוך והסגלים האקדמיים משני המוסדות. מטרת המפגש הייתה הצגה ועיצוב חזון משותף, היכרות וביסוס קהילת חשיבה על מטרותיה העתידיות של הפקולטה לחינוך המאוחדת.

בפתיחת האירוע נשא דברים נשיא המכללה האקדמית תל-חי, פרופ' יוסי מקורי, שאמר  "זהו ערב חשוב ורגע היסטורי. השבוע קיבלנו את אישור המועצה להשכלה גבוהה להתחיל בתהליך המיזוג בין המכללות. היום אנחנו מכריזים על המפגש הראשון של האקדמיה תל-חי – אוהלו.  אני סבור כי התוצר הסופי של האיחוד ייצר תכניות מובילות בישראל בתחומי החינוך וההוראה. כנשיא אעשה כל שניתן כדי להוביל קדימה את האיחוד בצורה מקצועית ולפתח ביחד עם הסגלים משני המוסדות תכניות אקדמיות מתקדמות" .

דר' איתן סימון, ראש מכללת אוהלו ציין כי ביום ראשון האחרון התקבל מהמל"ג אישור להתחיל בתהליך מיזוג המכללות. בכנס בנושאי החינוך בפריפריה נטען כי  בצפון יש יותר תושבים מהדרום וגם מבחינת מיזוגי המכללות להוראה, הצפון מוביל. אני חושב שהמיזוג שאנו מובילים יחד יהיה המיזוג הראשון בצפון. הוא יצוק את העמוד הראשון של אוניברסיטת הגליל".

פרופ' סנאית תמיר, משנה לנשיא לעניינים אקדמיים בתל-חי הדגישה שהמכללה האקדמית תל-חי תמשיך לתמוך ולקדם את נושא המחקר האקדמי ולהציבו בראש, כדגל ורואה באיחוד משימה לאומית והזדמנות להוות גורם משמעותי, בעידן מאתגר זה של מרחבים פתוחים ושינויים מהירים, בקידום הכשרת המורים ואנשי החינוך באזורנו בפרט ובארץ בכלל.

בהמשך האירוע הוצג המבנה הארגוני של הפקולטה לחינוך המשותפת, אשר תהווה פרי ראשון של האיחוד. לאחר מכן, התקיימה סדנא בקבוצות חשיבה משותפות של ראשי חוגים ורכזי תכניות משתי המכללות. את הסדנא הנחו דר' עירית ששון, ראש החוג לחינוך במכללה האקדמית תל-חי ודר' יונית ניסים, ראש הפקולטה לחינוך במכללת אוהלו. בסיכום הוצגו התוצרים המשותפים, טיוטת חזון ונקבעו מספר מטרות ויעדים ראשוניים לעבודה המשותפת לקראת האיחוד הצפוי. מפגשי המשך צפויים להתקיים בשבועות הקרובים תוך הרחבת אוכלוסיית המשתתפים, עדכון ושיתוף המרצים וייתר אנשי הסגל.

"אני מאמינה שהחיבור בין המכללות מאפשר הזדמנות מיוחדת לפיתוח מודלים ייחודיים חדשים בחינוך והוראה המבוססים על הניסיון האקדמי של שני המוסדות. מודלים שיעמידו אותנו במקום מוביל בתחום בארץ ובעולם" אמרה ד"ר עירית ששון.

הצוותים הביעו שביעות רצון מעצם קיום המפגש ותוצריו. "זוהי סנונית ראשונה לקראת ביסוסו של חזון חינוכי, איכותי ומשמעותי שישפיע על תהליכים רבי משמעות בכל אזור הצפון" סכמה ד"ר יונית ניסים.   

השאר תגובה

דילוג לתוכן