fbpx

בין יום הזיכרון ליום העצמאות

בצפת הסתיימו ההכנות לשרשרת טקסים ולצידם יומיים של חגיגת עצמאות

הצימוד בין יום הזיכרון ליום העצמאות הוא אחד הסמלים הבולטים והמורכבים כל כך לכולנו.  בצפת סיימו את ההכנות לקראת שרשרת אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה ולצידו חגיגת עצמאות שתימשך יומיים. לקראת גודש טקסים ואירועים, חדש בגליל עושה סדר בזמנים.

יום שלישי 20:00

האירוע  הרשמי שיפתח את יום הזיכרון בצפת, במעמד ראש העיר, שוקי (יהושע) אוחנה, הרב הראשי שמואל אליהו, אנשי ציבור ומשפחות שכולות. במחלקת התרבות העירונית של עיריית צפת מבקשים מהקהל להקדים הגעתם לאולם, טרם הישמע הצפירה.

יום רביעי. החל מ8:00 טקסים ברחבי העיר והטקס הרשמי בית העלמין הצבאי

במוסדות החינוך בצפת יתקיימו טקסים בשעות הבוקר. לאחר מכן אלפי צפויים לפקוד את בית העלמין הצבאי. 

יום רביעי. עם הרמת הדגל בהר הרצל, צפת חוגגת עצמאות

על רקע סערת התשלום לאמנים ברחבי הארץ בערבי עצמאות, אוחנה בחר נכונה לחסוך סכומים אדירים מהקופה הציבורית  ואף לחגוג את עצמאות במשך יומיים רצופים. בערב יום העצמאות תיערך חגיגה מקומית במדרחוב העירוני שתספק בימה לאמנים מקומיים, בימה מוסיקה, זיקוקי דינור והרבה שמח. גם על אמנים בקנה מידה ארצי אוחנה לא וויתר ואלו צפויים לפקוד את צפת ביום השני של החגיגות.

יום חמישי. נציג צפת דביר מרצבך ישתתף בחידון התנ״ך העולמי

כמדי שנה נערך חידון התנ״ך העולמי ביום העצמאות בהשתתפות מכובדים בהם ובראשם ראש הממשלה ונשיא המדינה. השנה, צפת תהיה במוקד חידון התנ״ך העולמי בזכות נציגות מקומית. התלמיד דביר מרצבך, תושב העיר זכה בחודשים האחרונים בחידון התנ״ך המחוזי ולאחר מכן בחידון התנ״ך הארצי. מרצבך ישתתף כעת בחידון התנ״ך העולמי. שידור ישיר בערוץ כאן ובערוץ 14.

יום חמישי. החל מ20:15 הגראנד פינאלה של עצמאות- זהבה בן ונועה קירל עולים לצפת

חגיגות ה74 לישראל יימשכו גם ביום חמישי בשעות הערב, אז צפויות להגיע לצפת שתי הכוכבות זהבה בן (21:00) ונועה קירל (22:00). על פי הצפי, אלפים יגיעו למופעים ועל כן צפויים שינויים בהסדרי התנועה. פירוט נוסף בתחתית הכתבה.

קודם לסופר סטריות, יתקיים ערב הוקרה, במהלכו 12 מתושבי צפת ידליקו משואה. גם לחייילים ולחיילות העיר יוקדש אירוע מרגש, במהלכו תצדיע העיר לתשעה מבני ובנות צפת על הצטיינות בשירותם הצבאי. גם נוער צפת המשתתף במסגרת כדורגל וכדורסל יקבל את הבימה הראויה ובני הנוער יזכו להוקרה הראויה על הצטיינותם בספורט.

אוחנה מסכם : ״המעבר בין יום הזיכרון ליום העצמאות, טומן בחובו עצב ושמחה, גאווה וכאב. הערבוב והחיבור הזה הם אלה שמוכיחים את עוצמת עם ישראל. כבן למשפחה שכולה, הערב נוריד דגל ונתאחד יחדיו לזכר חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. מחר בערב נעבור במעבר חד לחגיגות העצמאות. השנה צפת חוגגת פעמיים. ניתן בימה גם לאמנים מקומיים וגם לאמנים המובילים בישראל. נוקיר תודה לתושבי צפת שנבחרו להשיא משואה, נצדיע לחיילי וחיילות צה״ל ונעודד את בני הנוער להמשיך ולטפח את תרבות הספורט. אני מזמין את כלל תושבי צפת וסביבתה לאירועים״.

חסימות צירים:

יום הזיכרון: ביום רביעי בבוקר תיחסם הגישה לבית העלמין הצבאי. התושבים מתבקשים להגיע למקום ברגל.

ערב יום העצמאות: הנסיעה מצומת צליל לעבר המדרחוב תיחסם, לרגל חגיגת העצמאות.

יום העצמאות (חמישי בערב): על פי הערכה אלפי מתושבי צפת וסביבתה יגיעו לאירועים, על כן המשטרה מודיעה כי מכיכר בית אבות יתבצעו חסימות ולא תתאפשר תנועה לכיוון הסראייה. גם הציר מרחוב הפלמ״ח לעבר הסראייה ייחסם ותנועת רכבים תתאפשר רק לכיוון חניון המצודה.

השאר תגובה

דילוג לתוכן