fbpx

בית הדין הארצי לעבודה ביטל מכרז למינוי מזכיר בלשכת ראש המועצה המקומית חצור

בית הדין הארצי לעבודה  בראשות השופטת רונית רוזנפלד,קבע כי מכרז למינוי מומי בן שימול כמזכיר בלשכת ראש המועצה המקומית חצור יבוטל.

צילום: pixabay
צילום: pixabay

פסק הדין בן ה-44 העמודים דן בשאלה האם יש לבטל כליל את הליך המכרז הפומבי לתפקיד מזכיר בלשכתו של ראש המועצה המקומית,שמעון סויסה, שבמסגרתו נבחר המערער בן שימול וזאת, בשל מניע פוליטי פסול של ראש המועצה שהיה חבר בוועדת הבחינה שבחנה התאמת המערער לתפקיד כמועמד יחיד במכרז. ביטול המכרז באופן שיצריך הליך מכרז (פנימי) חדש במידה והרשות תבקש לאייש את התפקיד.

לצורך ההכרעה בשאלה זו התייחס פסק הדין למספר שאלות ובכלל אלה: מהם אפיוניו של המינוי הפוליטי הפסול וכיצד יש להוכיחם; מהם השיקולים שיש להביא בחשבון לצורך ברירת הסעד הראוי במקרה שבו הוכח קיומו של מניע פוליטי פסול של אחד או יותר מחברי ועדת הבחינה; האם יש צורך להתחשב לצורך ברירת הסעד הראוי, בנסיבות שבו הוכח מניע שכזה, במידה שבה השפיע המניע הפוליטי הפסול על החלטת הוועדה בפועל, בסוג המכרז שבו מדובר (פומבי או פנימי), בסוג הרשות שערכה את המכרז (שהייתה במקרה זה רשות מקומית) וכן בעובדה שהמערער היה המתמודד היחיד במכרז.

בנוסף עלתה השאלה האם ובאיזה אופן נדרשת ועדת הבחינה לשקול מצג שווא שהציג המועמד בעבר בפני ועדות בחינה אחרות בנוגע לעמידתו בתנאי הסף של המכרז.

 בית הדין הארצי לעבודה פסק – כי הוכח במקרה זה מניע פוליטי פסול שהניע את ראש המועצה כחבר בוועדת הבחינה, כי חומרת הפגם, כפי שהייתה במקרה זה, הקשיים המבניים הייחודיים שעליהם הצביעו  מלומדים בנוגע להליך הקבלה והקידום של עובדים ברשויות המקומיות – מצדיקים הפעלת ביקורת שיפוטית הדוקה על הליכי המכרז כאמור וחייבו במקרה זה ולאור התכליות של הליך המכרז –  ביטול של הליך המכרז כולו.  כמו כן נפסק כי על ועדת הבחינה לשקול מצג שווא שהציג המערער בפני ועדות מכרזים קודמות וכי אין היא רשאית להתעלם מכך עובר למתן ההחלטה בנוגע למידת התאמתו של המועמד לתפקיד.

דילוג לתוכן