fbpx

במהירות הפלאש: איך לבחור טלפון סלולרי שטוב לצילום?


מכשירי הסמארטפון שלנו משתכללים יותר ויותר עם כל דגם חדש שיוצא לשוק, ואיתם גם המצלמות המותקנות עליהם. אז אם גם אתם אוהבים לצלם, הנה כמה פרמטרים שכדאי שתכירו לפני שתבחרו את הסמארטפון הבא שלכם

אמיר הדר

צילום: shutterstock

מצלמת הסלולר היא המצלמה העיקרית של רובנו, כאשר הדור של היום אוהב במיוחד לצלם תמונות יצירתיות ולשתף את כל החברים שלו ברשתות החברתיות השונות. לכן, קשה לדמיין את הטלפון החכם ללא אחד הרכיבים היותר משמעותיים שמותקנים בו – המצלמה. עבור רבים מאתנו היא משמשת לתיעוד חיי המשפחה, תיעוד נופים עוצרי נשימה וגם חוויות קטנות מחיי היום-יום. אז איך כדאי לבחור את הסמארטפון עם המצלמה הטובה עבורנו?

טלפונים סלולריים הם בשיא ההתקדמות הטכנולוגית בשנים האחרונות, בהם הפכה המצלמה לאחד החלקים המרכזיים של המכשיר, כזה אשר נמצא בשימוש יומיומי. אם בעבר הלא כל כך רחוק נסחבנו עם מצלמה דיגיטלית לכל טיול ואירוע, היום רובנו משתמשים במצלמה של הטלפון לכל מטרה – תיעוד החופשה שלנו, אירועים משפחתיים ואפילו סתם הליכה בפארק או ביקור בעיר הגדולה. לכן, אם ברצונכם לצלם תמונות איכותיות שיתעדו את הרגעים המיוחדים של חייכם, איכות המצלמה והרכיבים השונים שלה הם שיקולים חשובים מאוד שצריך לקחת בחשבון, לצד החשיבות ברכישת מכשיר סלולרי ממקום אמין, כזה שיכול לתת אחריות ושירות במידת הצורך.

עדשות או לא להיות

אחד החידושים שנעשו בעולם הסלולר בשנתיים האחרונות הוא התקנה של יותר מעדשה אחורית אחת. למה זה טוב? מפני שעדשת המצלמה היא קבועה, זאת אומרת שיש לה רק גודל אחד, לכן כשאנחנו עושים זום (מקרבים את התמונה), אנחנו בעצם מגדילים את הפיקסלים על חשבון האיכות. למכשירים עם עדשות מרובות יש את היתרון הממשי בו ניתן לעבור מעדשה לעדשה מבלי לאבד איכות התמונה. עם זאת, ריבוי עדשות לא בהכרח טוב יותר, זאת משום שאיכות העדשה משמעותית יותר מאשר גודלה. לכן, אם יש לכם צרכים מיוחדים לצילום, כגון נוף או חללי בתים – בדקו שיש עדשה אולטרה רחבה במכשיר.

החיישנים רואים הכל

מומחים רבים לצילום יעידו שהחיישן הוא המרכיב החשוב ביותר במצלמה, משום שהוא החלק שלוכד את האור – הוא בעצם ה"פילם" של המצלמה הדיגיטלית, במובן מסוים. האור שמגיע דרך העדשה עובר לחיישן, שם הוא הופך לנתונים אלקטרוניים, ולאחר מכן, אותם נתונים הופכים לתמונה דיגיטלית על ידי מעבד התמונה. משום כך, הגודל של חיישן התמונה הוא חשוב במיוחד – ככל שהחיישן גדול יותר, כך הפיקסלים שלכם גדולים יותר, וכך יותר אור יכול להיכנס ואיכות התמונה גדלה. לכן, ההמלצה הכי טובה לבדיקת החיישן – השוו תמונות בביקורות באינטרנט, נסו לצלם בחנות, או אצל חבר שיש לו את הדגם שאתם מתעניינים בו ואל תתפשרו על טלפון סלולרי זול.

ממשק המצלמה

הממשק של המצלמה הוא אחד מהחלקים בהם תשתמשו הכי הרבה, ולכן הוא צריך להיות ידידותי, מהיר ונוח. היכולת לשנות הגדרות בממשק המצלמה היא מרכיב חשוב במיוחד, אך אנשים רבים לא מכירים את ההגדרות של המצלמה שלהם. מאפיינים כמו פוקוס, איזון צבעים, חשיפה, מפתח צמצם ועוד הם הפרמטרים שמרכיבים את צילום התמונה שלכם. רוב המצלמות המובילות כיום, מצלמות במצב אוטומט, שמשקלל את הנתונים הטובים ביותר לצילום – אך לימוד מעמיק של ההגדרות והשוואת טלפונים סלולריים לפני רכישה, יכולים לשפר פלאים את יכולות הצילום ולהפוך אתכם לכוכבים של הרשת החברתית שלכם עם התמונות הבאות שתצלמו.לסיכום, מכשיר עם מצלמה איכותית ומתקדמת יכול לשרת אתכם לזמן רב, ולתעד את הרגעים החשובים של החיים שלכם בצבעים חיים, עומק תמונה ודיוק מרשים. לכן, כאשר אנו עומדים לפני בחירת מכשיר סלולרי עם מצלמה איכותית, אנחנו צריכים לקחת בחשבון את כל הפרמטרים. כפי ששמתם לב, מאחורי פעולת הצילום שכה מובנת מאליה עומדות טכנולוגיות רבות וחכמות – אך על קצה המזלג, אלו הם שלושת הדברים שצריך לדעת לפני שבוחרים טלפון חדש שגם יצלם בצורה טובה. מכאן והלאה, כדי שתוכלו לרכוש את הטלפון הסלולרי הנכון בשבילכם, עליכם לעיין במפרטים של הטלפונים הסלולריים באתרים השונים וכמובן לערוך השוואות תוצאות צילום בין מכשירים שונים. בהצלחה.

דילוג לתוכן