fbpx

דלקת פרקים| איך מתמודדים ומה הטיפול?

צילום: שאטרסטוק

דלקת פרקים – איך מתמודדים ומה הטיפול?

כאבי מפרקים חוזרים ונשנים יכולים לרמז על דלקת מפרקים, מחלה הפוגעת משמעותית באיכות החיים. הדלקת יכולה להופיע בברכיים, בפרקי כף היד או בעמוד השדרה. אז מה זה בכלל דלקת פרקים? איך מאבחנים וכיצד מטפלים? כל הפרטים בכתבה.

דלקת מפרקים גורמת לשחיקת הסחוס הנמצא בין המפרקים, לדלקת שני סוגים נפוצים: דלקת מפרקים ניוונית ודלקת מפרקים שגרונית. דלקת מפרקים ניוונית היא הנפוצה ביותר לעומת דלקת מפרקים שגרונית המופיעה עקב תגובה אוטואימונית לא מאוזנת בגוף.

מדוע אנו סובלים מכאבי מפרקים?

אנו יכולים לסבול מכאבי מפרקים מכל מיני סיבות, שהן לא בהכרח דלקת. הסיבות לכאבי מפרקים:

·         מחלות מטבוליות.

·         מחלת הזאבת (לופוס).

·         מחלות ניווניות הגורמות לשחיקת הסחוס וכתוצאה מכך נגמרת פגיעה במפרקים.

·         מחלת קרוהן עלולה לפגוע גם במפרקים.

·         פסוריאזיס

מה גורם לדלקת מפרקים להתפרץ?

דלקת מפרקים מופיעה לרוב בעקבות טראומה או חבלה באחד המפרקים. היא יכולה לגרום עקב שחיקה ולכן היא נפוצה בקרב קשישים. דלקת מפרקים עלולה להתפתח עקב זאבת- מחלה הפוגעת בכליות, בריאות ובמפרקים.

מהם התסמינים של דלקת מפרקים?

·         כאבים במפרקים.

·         חום מקומי במפרקים, הופעה של אודם על המפרק ובהגבלת התנועה. במקרה של חום מאוד חשוב לפנות לרופא, חום עלול לרמז על דלקת זיהומית המחייבת טיפול מיידי.

·         דלקת זיהומית יכולה לגרום לחום.

·         תחושה כללית רעה, עייפות וחולשה.

·         דלקת פרקים שגיונית עלולה לגרום לפגיעה במפרק ולהגבלת התנועה. לכן מאוד חשוב לטפל בבעיה לפני שיגרם נזק בלתי הפיך.

·         בעת התקדמות המחלה עלולים להתפתח שינויים חיצוניים, למשל הרס של רקמת הסחוס המצפה את המפרק. דבר שיכול לגרום למפרקים לעיוות. לרוב, תוכלו לבחון את השינויים בסחוס בבדיקת CT.

כמה זמן המחלה נמשכת?

דלקת זיהומית במפרק יכולה להימשך כמה שבועות, אך מחלה ניוונית של המפרק לרוב כרונית, הן מופיעות לרוב בגיל מבוגר. דלקת זיהומית היא לרוב חד פעמית, אך סוגים אחרים של מחלות מפרקים מאופיינות בהתפרצויות ובהפוגות מחזוריות.

כיצד מאבחנים

·         ניתן לאבחן את סיבת הכאבים ע"י לקיחת נוזל מהמפרק (באמצעות דיקור). בדיקת הנוזל בודקת האם הכאבים נובעים מדלקת. כמו כן, בעזרת הבדיקה אפשר לאבחן האם הדלקת נגרמה בעקבות זיהום- וכך לטפל בהתאם.

·         שחיקה של סחוס ברכיים ניתן לאבחן בעזרת צילום רנטגן של הברכיים.

·         בדיקת דם יכולה לאבחן מחלות של רקמת החיבור.

·         מחלות של רקמות החיבור הפוגעות בשתן ניתן לאבחן בעזרת בדיקת שתן.

איך לטפל?

·         להקלה מיידית על הכאב ניתן לשלב תרופות נוגדות דלקת שאינן סטרואידיות. במקרים חמורים יותר ניתן לטפל בעזרת סטרואידים.

·         פעילות גופנית מסייעת לחיזוק השרירים התומכים במפרק.

·         במחלות מפרקים זיהומיות ניתן לטפל באנטיביוטיקה. מומלץ להתייעץ עם רופא כדי שיתאים את הטיפול המתאים עבורכם.

הכירו את כפפת הסטים קיט

מכשיר להקלה על דלקת פרקים. המכשיר מבוסס על זרמים חשמליים ומשולב עם אלקטרודת כפפה המפזרת את הזרם בכף היד. המכשיר טבעי וללא תופעות לוואי, הוא נמצא יעיל לטיפול בדלקת פרקים ובעיות זרימת דם בכף היד.

דלקת פרקים היא מחלה לא פשוטה המלווה בכאבים רבים, אנו ממליצים לשלב טיפול טבעי שיסייע לכם בהפחתת הכאב. אל תהססו להתייעץ עם המומחים של מ.ד.ס פארם, אנו מתמחים בשיווק של מגוון רחב של מוצרים רפואיים שנועדו להקל על כאבכם. המוצרים שלנו סייעו לאלפי אנשים לשפר את מצבם הבריאותי. הקניה דרכנו מאובטחת, ויש לנו שירות לקוחות מצוין ואדיב. אנחנו כאן עבורכם לכל שאלה וייעוץ.  אנחנו כאן עבורכם לכל שאלה וייעוץ

(תוכן שיווקי)

השאר תגובה

דילוג לתוכן