fbpx

חג הניסים והנפלאות: פלאי טבע ישראלים לטייל בהם בחג החנוכה

חג החנוכה כבר כאן והשנה, אינו שגרתי במיוחד. בין עוצר להגבלות, עומד כעת לרשותנו הטבע הישראלי העשיר בפלאים ובניסים משלו. הנה כמה בהם תוכלו לטייל 

זאב נחמנזון

צילום: shutterstock

כפי שזה נראה כרגע, הנס הגדול מכולם שיכול להתרחש בחג החנוכה הקרוב הוא שלא נהיה בסגר, ושיתאפשר לנו לצאת ולטייל. בעוד שגם חופשת הילדים מוטלת כרגע בספק, אם תעמוד בפניכם ההזדמנות לעשות זאת – מומלץ שלא לוותר על טיול בטבע בחיק המשפחה. אז למרות המגבלות ומזג האוויר ההפכפך, היערכו עם ציוד מתאים, בחרו במסלול קליל ותצאו לדרך. אחרי הכל, אין כמו טיול משפחתי בטבע הישראלי המרהיב. 

היכן תוכלו לטייל? הנה כמה מפלאי הטבע שמומלץ לטייל בהם. 

צידה לדרך

אם לא תהיינה הגבלות כלשהן על תנועה וכמות מבקרים מותרת, חג החנוכה שחל בשבוע הקרוב צפוי להיות מלא במקומות מזמינים ומהנים לבקר בהם מכל תחום עניין ולכל גיל. הרעיון הוא להתארגן מבעוד מועד ולבדוק את הנתונים החשובים באמת: מה מזג האוויר הצפוי במועד הטיול, מהו המסלול ולמי הוא מיועד, היכן אתם מתכננים לאכול במהלכו והאם אתם מעוניינים להביא צידה מהבית או להסתמך על מקומות עצירה. מעבר לכך, הקפידו להכין את כל הדברים שיכסו אתכם מבחינת בטיחות וחוויה דוגמת בגדים חמים, סט בגדים להחלפה, מי שתייה בכמות מספקת, טלפונים ליצירת קשר וכמובן – רכב תקין, המבוטח בביטוח מתאים ותקף שיכסה אתכם במקרים בהם אתם עשויים להזדקק לשירותי גרירה או חילוץ כדוגמת זה שמכסה הביטוח המקיף. הצידה החשובה ביותר שכדאי להביא, בפרט אם מדובר בטיול עם הילדים, היא מצב רוח טוב וסבלנות רבה.

אנשי מערות

מאחר ומדובר בטיול לחג החנוכה, יש מאחוריהם גם רעיון ולא רק חווית טיול והליכה. קחו למשל את שפלת יהודה. חבל הארץ היפהפה והיבש הזה עשיר מאוד במנהרות ובמחילות סודיות. תוכלו למצוא שם בין היתר מערות קולומבריום, מחילות קבורה וכן מערות מגורים רבים, המהווים חלק היסטורי מההתיישבות היהודית בתקופת מלך פרס כורש, שהיהודים בה הקימו גם את בית המקדש השני. חלק גדול ממחילות המסתור מתחברות אחת לשניה מתחת לאדמה ויוצרות מבוך תת קרקעי מאתגר ומפותל, שגורם לרבים לחשוב על החיים שהתנהלו באותם הימים. 

אתרי הטיול המוכרים באיזור שפלת יהודה הם הגן הלאומי בית גוברין, תל מרשה וח'ירבת מדרס. מומלץ לקחת בחשבון שבימי החנוכה יתכן מעט עומס באיזור מבחינת כמות מטיילים, ואם החלטתם לטייל במנהרות, אף רצוי להביא עמכם פנס וזוג מכנסיים נוסף שכן הן חשוכות ומלכלכות אך זה חלק מהחוויה.

קולה קרה

על יער קולה כבר שמעתם? 

עבור תושבי מרכז הארץ מדובר במקום הקרוב לבית, עם נוף ירוק ומרענן ועם טבע עשיר. ביער מסלול הליכה קליל יחסית עם הפתעות מסקרנות: שרידים היסטוריים מהתקופה הרומית, בריכות קטנות שבימי החורף מתמלאות מים וכתוצאה מכך גם צמחיית מים, ציפורים עונתיות, סרטנים קטנים וקרפדות המעבירות את החורף שלהן בסביבה. היער נמצא בשטח שבין אזור בן שמן לראש העין ולמרות שמו – לא תמצאו בו קולה. 

מים חמים

קולה זה נחמד אבל בחורף אנו מעדיפים לרוב מים חמימים. עין סדק, בסמוך לחוף ים המלח, מציע לכם מעיינות חמים בהם ניתן לטבול רק בזהירות – הם עשויים להיות חמים מדי. מעבר לנסיעה בין החולות והנופים הצבעוניים במיוחד של ים המלח וסביבתו, ברשותכם ההזדמנות להתעטף במינרלים הרבים שממלאים את המעיינות הללו בהן ניתן להתרחץ גם בשעות הערב.

אל ההר

הארבל אינו רק הר יפה ממנו נשקף נופם הקסום של הכנרת והגליל אלא גם מצוק אסטרטגי שבראשו מבצר עליו ניהל הורדוס קרבות עיקשים מול הקנאים. לפי מקורות לא מוסמכים והיסטוריון מוכר בשם יוספוס פלאביוס, במבצר זה הומצא הסנפלינג, שהביא להכרעה ולנצחונו של הורדוס. כמה טוב לדעת שהיום לא תיאלצו לטפס על המצוק בציוד מיושן כדי לכבוש את מקומכם בפסגה.

חג החנוכה אהוב במיוחד על הישראלים ורווי בשמחה ובאטרקציות מגוונות בכלל אזורי הארץ. בנוסף למסלולי הטיול הרבים, תוכלו לבדוק היכן מתקיימים פסטיבלים ואירועים מיוחדים הממתינים לכם ולבני המשפחה. כל שעליכם לעשות הוא רק להתעדכן באתרים השונים ובפרט, לעקוב אחר החדשות כדי לוודא שאין סגר נוסף באופק. חג אורים שמח.

השאר תגובה

דילוג לתוכן