fbpx

חוגגים: נשיא המדינה פתח את חגיגות 120 שנה למושבה מטולה

 נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין ביקר במושבה מטולה שם פתח את חגיגות 120 שנות להתיישבותה על הקרקע.לנשיא  הועברה סקירה קצרה על המושבה ועל האזור כולו מפי ראש המועצה דוד אזולאי מנקודת "תצפית דדו". הנשיא תצפת באמצעות משקפת לעבר נופי הגליל העליון, הגולן וכמובן לעבר בתי המושבה.

12-

בשיאו של הביקור התקיים טקס מרכזי בנוכחות ראשי הרשויות באזור ותושבי המושבה מטולה כולם נוער וילדי בית הספר והוענק לנשיא אות יקיר המושבה מטולה. ראש המועצה דוד אזולאי: "אני נרגש ומלא יראת כבוד לנוכח ביקורך, כבוד נשיא המדינה, ומתכבד להעניק לך את אות יקיר המושבה מטולה במלאת לה 120 שנות התיישבות. אני קורא לך כבוד הנשיא לסייע למושבה למען דור העתיד, שנצליח לפתח את היישוב ולהצעידו קדימה כפי שעשינו עד היום".

כעעי

להקת "אנחנו ממטולה"  בניצוחה של עירית ישראלי, הנעימה בשירה, גלילה כהן איזמירלי תושבת המושבה ושלושה ילדים סיפרו לנשיא ולקהל את סיפורם האישי במושבה.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, פתח את דבריו בהתרגשות רבה וציין: "שתדעו לכם שמי שמתרגש הכי הרבה זה אני. גם עבור ירושלמים מהיישוב הישן, מטולה מהווה סמל חשוב לציונות וכבוד הוא לי כירושלמי לפתוח את אירועי החגיגות למושבה. כפי שעשו המתיישבים הראשונים במטולה, עלינו להאחז באדמה. אמנם אנו מגיעים מציון יום י"א באדר בחדר תל חי, אך אני קורא לכם תושבי מטולה היקרים, טוב לחיות בעד ארצנו ולא רק למות בעד ארצנו. אני סבור ובטוח כי הדור הצעיר אחרי שיטייל בכל העולם, יבין כי אין כמו מטולה. אני מודה על הזכות ועל הזמנתכם, וחש כי ביתכם ביתי הוא, לכולנו שותפות גורל בארץ הזו, מחויבות לעם ולארץ.

ככככ

סיפור המושבה מטולה:

בשנת 1896, עלו בעזרת הברון רוטשילד למושבה הצפונית מטולה, 60 משפחות. לאורך 120 שנות התיישבות, מעולם לא עזבו תושבי מטולה את הישוב גם בימים הקשים ביותר: ימי פרעות הערבים בגליל, תקופת ההפגזות והלחימה של אש"ף בלבנון וגם לא עם יציאת צה"ל מלבנון, כאשר שב הגבול לחצרות בתי התושבים.

במהלך השנים הראשונות סבל היישוב מריחוק גיאוגרפי, בעיות ביטחוניות, קשיים כלכליים ומבדידות. למרות זאת, הפגינו תושבי המושבה נחישות ואמונה שחיזקה את  בחירתם לחיות במטולה. בשנת 1948 עם הכרזת המדינה ושירטוט קו הגבול הצפוני הקבוע של המדינה, ובזכותם של איכרי מטולה הראשונים, שתקעו יתד ולא עזבו,  הפך קו הגבול לקו הבינלאומי בין ישראל ללבנון, גבול הקיים עד היום.

דילוג לתוכן