fbpx

חנוכה במעצר- תלמידי ישיבת ההסדר בצפת נעצרו בהר הבית

 

ארגון חוננו דאג לשחרורם: "המשטרה מתנכלת ליהודים"

ארבעה מתלמידי ישיבת ההסדר בצפת נעצרו ביום רביעי בהר הבית, לטענת ראשי הישיבה בוצע המעצר תחת אלימות קשה, זאת לאחר שהתפללו במקום לרגל חנוכה. בתיעוד המצולם על ידי תלמידי הישיבה, אותו שלחו לערוץ 7, ניתן לראות כיצד שוטרים שנשלחו לאבטח את המבקרים במקום, מבצעים את המעצר, "הילדים הוכו ונעצרו רק רק בגלל שהתפללו במקום בהתאם לחוק ולפסיקות רבות של בית המשפט העליון", אומרים בישיבה.

 

 

resizedimg85674.jpg

 

במטה ארגוני המקדש מציינים כי התלמידים הגיעו למקום כחלק ממסורת אותה מקיימים רבני וראשי הישיבה בצפת. עוד ציינו ראשי הישיבה כי "בהתאם לנהלים חדשים שנקבעו באחרונה המשטרה פיצלה את התלמידים, הפרידה אותם מהמורים והרבנים וחילקה אותם לקבוצות בנות 15 כל אחד. התלמידים נאלצו להמתין במשך שעות בכניסה להר, בעוד תיירים זרים עוקפים אותם, חולפים על פניהם ונכנסים באין מפריע". מארגון "חוננו" נמסר כי ארבעת התלמידים שוחררו לבסוף, חלקם הורחקו ל-15 יום מהר הבית ומהעיר העתיקה.

resizedimg85675.jpg

עו"ד רחביה פילץ מארגון חוננו שהגיע לתחנת המשטרה מסר בתגובה: "מעציב מאוד שדווקא בחנוכה, מועד השחרור של ההר והמקדש, המשטרה מתנכלת ליהודים שבסך הכל בקשו לקיים את מצוות החג". ממשטרת ישראל נמסר בתגובה:

צילום: תלמיד הישיבה, הלל טננבויים

דילוג לתוכן