fbpx

טופס 4

טופס 4 נחשב לאחד האישורים בהליך בנייה של בית חדש. בשלב סיום הבנייה, בעל היתר הבניה מגיש את הטופס לרשות המקומית ואז מתחיל הליך בדיקת המבנה- כל הפרטים בכתבה הבאה.

מהו טופס 4?

טופס 4 הוא אחד האישורים במסגרת הליך בנייה של בית חדש. בסיום הבנייה, בעל היתר הבנייה מגיש בקשה לקבלת הטופס לרשות המקומית ובאותו הזמן מתחיל הליך בדיקת המבנה. על בעל ההיתר בבניין דירות מוטלת האחריות להגיש את הטופס. כאשר מדובר על בניין מגורים, הרי ההגשה מתבצעת על ידי הקבלן ועל הרוכשים לעקוב אחר הנעשה מקרוב בהתאם להיתר הבנייה במטרה למנוע בעיות ועיכובים בקבלת הטופס. האישור לקבלת הטופס ניתן על ידי מהנדס מהרשות המקומית לאחר שהוא בוחן את הכשירות של המבנה למגורים.

טופס 4 קובע את תאריך סיום הבנייה

מדובר על טופס משמעותי ביותר, שכן טופס 4 קובע את תאריך סיום הבנייה ואי הכרה בטופס עשויה לעכב את הבנייה. כך למשל, במידה והבנייה אינה תואמת את היתר הבנייה, הרי הוועדה האחראית על הנפקת הטופס עשויה לא לאשר אותו. מדובר על טופס הקובע את סיום הבנייה במסגרתו המבנה מתאים לכניסת דיירים מכל הבחינות.

  מהם התנאים להגשת הטופס?

ישנם תנאים שונים להגשת הטופס וחשוב ביותר להכיר את התנאים השונים וכעת נפרט מהם התנאים השונים אשר במידה והם מתקיימים, אזי אפשר להגיש את הטופס ולדעת כי תקבלו היתר בנייה.

 בדיקה של התאמת הבנייה בפועל להיתר הבנייה בהתאם לדרישות.

אישור מטעם מהנדס כך שהמבנה ראוי למגורים והתבצעו בו עבודות חיזוק ועיצוב בהתאם לחוק.

בדיקת תקינות הבטון בשלד המבנה.

תעודה מטעם מכון התקנים בנושא אטימות המרחבים המוגנים בבית.

 אישור מהאדריכל על התאמת המבנה בהתאם להיבטים אדריכליים.

 אישור מכבי אש על כך שהמבנה בטיחותי מפני אש בהתאם לתקנים.

 בדיקה של מערכת הגז כי מערכת הגז תקינה.

אישור על התקנת מערכת האינסטלציה.

 הצהרה כי הנכס נבנה בהתאם למקום על פי ההיתר.

  יצוין כי כל האישורים מוגשים ביחד במטרה להצהיר כי המבנה נבנה בהתאם למאושר ועבר את כל הבדיקות הדרושות לצורך קבלת אישור מהוועדה.

 למה להסתייע במפקח בנייה במסגרת הגשת הטופס?

בשל העובדה כי מדובר על הליך מורכב חשוב ביותר להסתייע בשירות של מפקח בנייה אשר ידאג לפיקוח וליווי צמוד וכך יהפוך את קבלת האישורים לעובדה בשטח וכך תוכלו להיות רגועים. איש מקצוע בעל ניסיון רב בתחום יכול לזהות מהם המכשולים השונים בקבלת הטופס ולמנוע אותם.

רגע לפני סיום

לסיכומו של דבר, מדובר על טופס חשוב וחיוני ביותר במסגרת אכלוס בית חדש. הגשת הטופס תתבצע על ידי בעל היתר הבנייה ויש לכלול במסגרת הגשת הבקשה את כל המסמכים הדרושים על מנת לוודא כי המבנה ראוי לאכלוס.

השאר תגובה

דילוג לתוכן