fbpx

טעם המקום: אצל 'זיגל' ברמה, באגט עם שווארמה בצפת וסייסטה בקפה מיכאל

ביום בהיר של שמש חורף אמיתית, עם פיסות עננים בגובה רב ושני קטנים משועלים, טיפסנו מן העמק לרמה. "ברוכים הבאים לכפר האמנים באניעם", קיבל אותנו השלט בכניסה. הכל נעים באניעם. שקט, נקי ומסודר. טיילת אמנים מצוירת. היעד היה 'זיגל'- מסעדת הבשרים של רותם צרפתי.

ךךךך

מיקומה המיוחד בלב שדרת כפר האמנים הציורי שמציע מגוון גלריות של צורפים, קדרים, אמנות פלסטית, ציירים, וגלריות וינטג', מקנה תחושה של כפר קטן ומסתורי אי שם באירופה הישנה והטובה. האווירה רק הוסיפה לתיאבון ואחרי טיול בשדרת היוצרים נכנסו אל ה'זיגל'. חציל קלוי על הגריל עם בשר טחון וטחינה (סינייה) המוגש עם לחם הבית, (39 ₪) היה ללא ספק פתיחה מרשימה ואותת לבאות.

לצידו הונחו ונעלמו כלא היו, נקניקיות צ'וריסוס שהיו מדויקות להפליא. יין הבית שהגיע מבוטיק בהרי ירושלים, שחרר טעמים נסתרים, הקטן ליקק צ'יפסים ושניצלים בקטשופ ואנחנו המשכנו לפלטת האש. סטייק אנטריקוט אנגוס, נתח קצבים, סטייק סינטה. המבורגר וגם חזה עוף למי שמתעקש. הכל היה בפלטה. הכל עשוי במידה הנכונה ואם לא הבייבי שהחל לילל הביתה, היינו שוקלים סיבוב נוסף. למרות הכשרות למהדרין, רותם הפתיע בצלחת מתוקים יצירתית, לא מתחכמת ובמחיר שפוי של 39 ש'.

היה שם טופי, קרמבו, עוגית תמרים ואגוזים וסורבה קוקוס מושלם. כיאה למקום ול'רמה', מצדיע השף רותם לתוצרת הגולן הדי משובחת, יש לומר, ומציע יינות ובירות בוטיק, משקאות טבעיים ושמן זית.

על קירות המסעדה, תלויות יצירותיו של אמן אהוב ומוכשר, צייר וצורף, בשם לאופולד זיגל ז"ל, שאחת מאהבותיו הגדולות הייתה בישול. בין ציוריו המרשימים, אלה המתארים את בריאת העולם דרך עיניו.

ויש גם אטרקציה:

בעקבות מסורת ארוכת שנים של תחרויות אכילת המבורגר ענק, החלו גם במסעדת זיגל לאתגר את קהל הסועדים ולהציע בתפריט מנה של 1-ק"ג המבורגר מבשר עגל, בליווי פטריית פורטבלו, בצל מטוגן, ביצת עין, כבד אווז לצד טבעות בצל וערימת צ'יפס. מחיר המנה 199 ש' והסועד שמצליח לעמוד באתגר בהצלחה, מקבל חולצה של כבוד במתנה. אני ויתרתי.

28898953-565e-4702-b3bf-a7d0f484a787

מסעדת הבשרים זיגל, כפר האמנים אניעם, רמת הגולן, שעות פתיחה: א'-ה': 12:00-22:00; ו' ומוצ"ש פתוח לקבוצות בלבד בתיאום מראש. טל': 04-6999855

סייסטה מקומית

לא משנה מה בא לכם, קפה, תה, בירה, יין או משהו מתפריט האוכל, מה שיתאים לכם, בכל שעה ביום ועד לקצה הלילה, 'קפה מיכאל' בצפת. בסמוך למכללה האקדמית, זו ההמלצה השבועית. יש שם גם את האמנית-היוצרת ענת אדרי, שהיא בעלת המקום עם הרבה אופי צפתי של פעם. מומלץ מאוד.

קפה מיכל

הטובים ליין

בתחרות הבינלאומית היוקרתית Mundus Vini 2016 בגרמניה, זכו יינות יקב 'הרי גליל' שבקיבוץ יראון, אלון מבציר 2012 במדליית Grand Gold ויראון גם הוא מבציר 2012 במדליית Gold. בתחרותMundus Vini  הנחשבת לאחת מהיוקרתיות בענף היין ונערכת בחסות OIV, (ארגון היין העולמי), התחרו אלפי יינות ממאות יקבים ברחבי העולם.

רק 39 יינות מתוך 2000 זכו במדליית Grand Gold, מדליה שמשמעותה ציון שמעל 95.

טקס חלוקת הפרסים ליקבים הזוכים, יתקיים במהלך תערוכת 2016Prowein , הבינלאומית השנתית, שתתקיים ב- 13-15 במרץ, בגרמניה, שם גם יוצגו יינות יקב הרי גליל.

תביא ביס

מקום לאוהבי הבשר. השבוע נפתח בצפת ה"בא-בבגאט",  שזה 'אימפריה' של בשרים ושאוורמה. המיקום בסמוך לכיכר התחנה המרכזית בצפת, מציע כמעט את כל סוגי הבשר שיכולים להיכנס בפיתה, לאפה או בבאגט הנאפה במקום. כמובן שניתן גם לקבל בצלחת עמוסת סלטים טריים. בין הבשרים: אנרטירקוט, כבד אווז, שקדי עגל, קבב כבש, טחול ממולא ועוד ועוד.

טעם וכתב – יורם עומר. יש לכם טעם מקומי? כתבו למייל [email protected] ונגיע לטעום ולספר עליכם.

דילוג לתוכן