fbpx

טעם המקום: יקב יין בבונקר סורי – מאפים טעימים מקמח בריא בפארק דלתון

נכנסים לבונקר סיור משכר בין מלחמה לשלום

בונקר

בונקר סורי, שהטיל בימי מלחמות הכיפור וששת הימים, אימה על ישובי הירדן, הפך ליקב יין מצליח. מבנה הבונקר הטמון באדמה, קירותיו העבים והטמפרטורה שאינה עולה לעולם על 20 מעלות, מייצרים תנאים אידיאלים ליישון היינות. היזמים, בני הזוג תמי ובבי קבלו, העניקו ליקב את השם "עין נשוט" על שמו של ישוב יהודי קדום שהיה בשכנות בתקופת התלמוד ועסק בייצור יינות. מתחם היקב, שהוא בעצם הבונקר, חלק מהמתחם התיירותי, בל עפרי בקדמת צבי, פתח את שעריו לביקורים והסיור בו משלב ביקור בכרם, שהוא מהראשונים שנטעו בקרקע בזלתית בעת החדשה והיה חלוץ בתעשיית היין ברמת הגולן. הביקור ביקב הוא חוויה ייחודית בדרך לחרמון ובחזרה או במסגרת טיול במפלי הגולן השוצפים בעונה זו. בסיור משולב ביקור בגלריה לאמנות, בגן הפסלים, סיור בכפר תלמודי משוחזר, טעימות של יינות וגבינות צאן וכן ארוחת דגים, גבינות, מרקים או טבעונית במסעדה, שהיא עצמה פנינה ארכיטקטונית הבנויה כולה מחומרים ממוחזרים ומקומיים. מידע על הסיור ותיאום אצל תמי, בטל: 052-8805026.

משהו ל'פתפת' עליו

gallery14

במהלך פברואר תעבור מאפיית 'פתפותים' ממשכנה בכפר הנשיא למאפייה גדולה וחדשה בפארק התעשייה בדלתון. 'פתפותים' היא המאפייה היחידה בארץ שאופה אך ורק מ-100% קמח כוסמין, הטוב והבריא. "אנחנו רוצות להביא את בשורת הכוסמין לכל הארץ ולצרף עוד ועוד אנשים למהפכת הקמח הבריא. לא סוד הוא שהבשורה מתחילה לחלחל ויותר ויותר צרכנים מנסים את קמח הכוסמין", מסרה קרן, בעלת המאפייה וציינה כי המעבר הצפוי לפארק התעשייה דלתון, יאפשר ייצור בכמויות גדולות יותר והפצת הלחם ומוצרים נוספים לכל חלקי הארץ. "חשוב לא פחות ואף יותר שהמעבר למאפייה גדולה יותר, יביא מה באופן טבעי ליצירת מקומות עבודה נוספים לתושבי הגליל", הוסיפה.

אז למי שטרם טעם או עדיין לא הכיר – 5 דברים שאולי לא ידעתם על קמח הכוסמין

קמח הכוסמין

*הכוסמין קיים כבר 9000 שנה. מתיעוד של הממשל בגרמניה משנת 1850, עולה כי בתקופה זו 94% מהתוצרת של חקלאות הדגנים הייתה תבואה של כוסמין, ורק 5% קמח חיטה. אז מה השתנה ברבות השנים? הכוסמין החל מפנה מקומו לחיטה, אותה קל יותר לגדל ולעבד, ולפיכך גם למכור בכמויות גדולות יותר בעולם מתועש.

*הוא מופחת גלוטן ובעל ערך גליקמי נמוך-בינוני, מה שהופך אותו למומלץ מאוד על ידי נטורופתים ודיאטנים.

*הוא מתפרק בגוף לאט ולכן מומלץ לחולי סכרת.

*הוא אינו אלרגני כמו החיטה ולכן מקל על מערכת העיכול ותומך בבעיות בריאותיות רבות – כגון מעי רגיז, קנדידה, קרוהן וכו'

*הוא מכיל כמות גדולה של ויטמין b6 אשר מקל על אנשים הסובלים ממיגרנות.

נקודות המכירה של מאפיית 'פתפותים' ברחבי הארץ מופיעות באתר, ומתעדכנות כל העת:http://www.pitputimbakery.com/sellinglocations

שווה לטעום: סדנאות בישול עם שפים צרפתים

שפים

ביום שישי ה-  12/2 החל מהשעה 11:00 יתקיימו בקניון ביג בטבריה, סדנאות בישול עם  שפים צרפתים בעלי כוכבי מישלן. לקניון יגיעו השף פבריס מויה מהעיר ליון, שף סטפן לג'ר מסנט-רפאל, שפית קונדיטור, אן סופי דהמאי ממונפליי, שף קונדיטור, ארז עמוס ממכללת רימונים ומאסטר שף ופסל, שמואל בן עמי. האירוע ישודר בשידור חי ברדיו קול רגע ויכלול תחרות נושאת פרסים לקהל הרחב.

טעם וכתב – יורם עומר. יש לכם טעם מקומי? כתבו למייל [email protected] ונגיע לטעום ולספר עליכם.

דילוג לתוכן