fbpx

ייעוץ סביבתי

במאה ה-21 אנו מתמודדים עם משבר סביבתי עולמי. כדור הארץ מתחמם, האוויר מתלכלך יותר והמים מתמעטים. כיחידים, עלינו לקחת אחריות על ההשפעה שלנו על הסביבה.

איך אפשר באמצעות ייעוץ סביבתי למנוע נזק לסביבה?

הצעד הראשון לצמצום ההשפעה הסביבתית שלכם  הוא להפחית את הצריכה שלכם של מוצרים ושירותים התורמים לשינויי האקלים. זה אומר לאכול פחות בשר ומוצרי חלב, לנהוג פחות ולקנות פחות בגדים. אבל יש עוד הרבה שאתה יכול לעשות כדי להפחית זיהום הסביבה:

– השתמש בתחבורה ציבורית או באופניים במקום לנהוג; – לאכול מזון אורגני; – לקנות תוצרת מקומית.

הפחתת פסולת על ידי מחזור או קומפוסטציה.

שימוש חוזר בפריטים במידת האפשר.

 תמיכה בחברות שיש להן פרקטיקות בר קיימא.

מהי ההשפעה הסביבתית של אורח החיים?

ההשפעה הסביבתית של אורח החיים שלכם נקבעת על פי כמות המשאבים שאתם משתמשים וכמה פסולת אתם מייצרים. ככל שאתם מייצרים יותר משאבים ופסולת, כך גדל הסיכוי שלאורח החיים שלכם יש השפעה שלילית על הסביבה.

אמריקאי ממוצע צורך בערך פי 20 מים ומייצר פי 20 פסולת מאדם בהודו. האמריקאים גם אוכלים בערך פי 4 יותר בשר ונוסעים בערך פי 3 מיילים בשנה מאשר אנשים בהודו. המשמעות היא שלאמריקאים יש השפעה סביבתית גבוהה יותר מאשר לאינדיאנים. על מנת לוודא כי לא יגרם נזק לסביבה יש חשיבות עליונה להתייעץ עם יועץ מקצועי הבקיא בתחום ייעוץ סביבתי.

יועץ סביבתי הוא איש מקצוע המייעץ לגבי ההשפעה הסביבתית של אירועים או פרויקטים. הם מספקים עצות כיצד להימנע, להפחית או לפצות על כל השפעות שליליות על הסביבה. יועצי איכות הסביבה נקראים לעתים קרובות להעריך את ההשפעות הסביבתיות של פרויקטי פיתוח כגון פיתוחי דיור חדשים ואתרי תעשייה. הם עשויים גם להישכר כדי להעריך את ההשפעות הסביבתיות של אירוע כגון אירוע ספורט גדול או פסטיבל בקנה מידה גדול. מדובר על אדם המספק שירותים כדי לסייע בזיהוי ופתרון בעיות סביבתיות. הם בדרך כלל עובדים של חברה, אבל הם עשויים גם לעבוד באופן עצמאי.

היועץ הסביבתי אחראי על הערכה וניהול סיכונים לסביבה. לעתים קרובות הם נשכרים על ידי עסקים וארגונים ממשלתיים כדי להעריך השפעות סביבתיות אפשריות של פרויקט. הם עשויים גם להיקרא לפתח תוכניות שיפחיתו את הסיכונים הללו.

 מהו תפוז סיני

תפוז  סיני הוא סוג של פרי הדר הגדל בסין. הם נקראים גם תפוזים מנדרינה ומשמשים בסוגים רבים ושונים של מטבח. לתפוז הסיני קליפה מחוספסת והבשר בפנים מתוק ועסיסי. את התפוז הסיני אוכלים בדרך כלל טרי, אך ניתן להשתמש בו גם בבישול או במיץ.

תפוזים סיניים ידועים בתור תפוזי מנדרינה מכיוון שהם הוצגו לראשונה לעולם המערבי על ידי סוחרים פורטוגליים שנסעו לסין כדי לסחור בסחורות. סוחרים אלה החזירו את התפוז כמתנה למלך שלהם, ג'ון השלישי, שהיה ידוע בתור "המנדרין" או "המנדרים" כי הוא התעניין כל כך בתרבות ובשפות אסיה.

השאר תגובה

דילוג לתוכן