fbpx

מאבק החקלאים נגד חוק המים: שיבושי תנועה ואוהל מחאה בגבול הצפון

כחלק ממאבק החקלאים נגד חוק המים יצאה היום (רביעי) שיירת כלים חקלאיים כבדים,טנדרים וטרקטורים לאורך כביש 90, מצומת הגומא וגרמה לשיבושי תנועה כבדים.

68a64ff8-2ccd-40a6-a23a-47d3efd3b5b3

במקביל לשיירת הכלים הקימו חקלאים מיישובי הגדר אוהל מחאה, במושב אביבים, סמוך לגדר המערכת. לטענת החקלאים, מהלך שמציע תיקון חוק המים ייקר את מחיר המים לחקלאות בעשרות אחוזים ויהווה פגיעה אנושה בענף החקלאות. כאמור, הוחלט לצאת למאבק וזאת בתמיכת הארגונים החקלאיים וראשי הרשויות.

בנוסף טוענים החקלאים שהממשלה שמכריזה על פירוק מונופולים, פועלת הפוך והופכת בהצעת חוק מים זה את חברת מקורות למונופול מסוכן. מחירי הפקת המים של חברת מקורות גבוהה פי שלוש מהפקת המים שיוצרים החקלאים בעצמם, בחברות ההפקה שהקימו לאורך השנים בהשקעה של מיליוני שקלים ולכן לא ברורה מגמת הממשלה ליצור ייקור של הפקת מים לחקלאות. החקלאים חוששים, כי מדובר בהתערבות פוליטית גסה בתחום החקלאות והמים ולכן מתנגדים בכל תוקף להפיכת מקורות למונופול על המים של כולנו כאן בגליל ובגולן!

fea1dded-0d78-4c25-80ce-f704211f0784

עוד טוענים החקלאים כי מהלך שמציע תיקון חוק המים ייקר את מחיר המים לחקלאות בעשרות אחוזים ויהווה פגיעה אנושה בענף החקלאות. כאמור, הוחלט לצאת למאבק וזאת בתמיכת הארגונים החקלאיים וראשי הרשויות.

החקלאיים מציינים, כי צעדי מחאה אלו הינם רק צעד ראשון של המאבק וכי במידה ובממשלת ישראל לא יפרידו את הדיון בנושא המים לחקלאות מחוק המים, יחריפו את מחאתם.

89795d79-2db2-4cba-8161-ce887af2df7e

תא"ל (במיל) רפי נוי, מנכ"ל אגודת מים בגליל וממובילי המאבק התייחס להצעת התיקון בחוק המים:"שאף אחד לא יחשוב שבחדרי חדרים ניתן להעביר חוקים מפותלים, האוצר מחפש דרכים קלות להשיג כסף במקום לטפל במונופול של מקורות. בממשלה צריכים להבין שאנחנו, תושבי הצפון, החיים על קו הגבול, אומרים שמהלך כזה לא יעבור, כי המים הם עורק החיים שלנו בחקלאות ולא ניתן לפגוע בנו! אנחנו נלחמים על החקלאות והפרנסה". בנוסף קרא נוי לנציגי הממשלה להפריד את הדיון סביב החקלאות מחוק המים ולקיים הידברות בנושא.

החקלאיים מציינים, כי צעדי מחאה אלו הינם רק צעד ראשון של המאבק וכי במידה ובממשלת ישראל לא יפרידו את הדיון בנושא המים לחקלאות מחוק המים, יחריפו את מחאתם.

a98dfa34-b859-492c-abe1-5fd05a9c8e3f

דילוג לתוכן