fbpx

מועדים לשמחה ועומדים בפקקים: יום עצמאות בטוח בכבישים

הרכב המשפחתי כבר מועמס, המנגל מחכה, החברים, הדודות והסבתות כבר מוכנים. ואתם? אתם עדיין בפקק, מקללים את הרגע ואת כל מה שמסביב. כך תצלחו את כבישי יום העצמאות בשלום

יובל בנר

תקופת האביב בישראל, זאת שאחרי פסח, היא כנראה זאת שמרגישה הכי ישראלית שיש. דגלי ישראל צצים על כל עמוד ורכב, מזג האוויר מתחמם עם כל יום שעובר ויש תחושה של חגיגיות מיוחדת באוויר.

אבל המוני החוגגים היוצאים אל הרחובות, הפארקים ואתרי הטבע עלולים להקשות את החגיגות אלה על אלה – ובכבישי ישראל, כל נסיעה קצרה ברכב יכולה להרגיש כמו מלחמת עולם שלישית.

אפשר לדבר ארוכות על טכניקות הירגעות ותירגולי נשימה כשאתם בבית מול המחשב, אך כשהרכב ה-69 במספר חותך אתכם ולא נותן להשתלב בנתיב, כנראה שלא ממש תזכרו לבצע אותם. הרבה יותר קשה להירגע אחרי שמפלס העצבים כבר עלה והרבה יותר קל להתארגן מראש כדי למנוע אותם.

shutterstock_217232743

קשה באימונים, קל בקרב

בדיקת הרכב ותקינותו:
נכון שזה כבר כמעט הפך לקלישאה, אבל אין תחליף לבטיחות ולרכב תקין. לפני שאתם יוצאים לדרך, בדקו שהצמיגים במצב טוב ואם לא ביצעתם בדיקה לאחרונה, עדיף שתיגשו למוסך כדי לוודא שהבלמים תקינים והמזגן עובד כראוי ושהרכב תקין באופן כללי. אם יש לכם מושבי בטיחות ברכב, בדקו שהם מותקנים כראוי – ואפילו שהם עדיין בתוקף. שימו לב בעיקר לתקינות האביזרים ושלמות המחברים והרצועות. בכתבה הזו תוכלו למצוא מידע נוסף על בטיחות ילדים ברכב.

קישוט הרכב והכנתו לנסיעה ארוכה:
חלק בלתי נפרד מהחג הינו קישוט הרכב. זו הזדמנות ליצור אווירה שמחה בתוך הרכב ומחוצה לו, ככה שאולי אפילו תצליחו לקבל כמה חיוכים בפקקים.
מבחינת תוך הרכב, הכינו אותו כפי שאתם מכירים את משפחתכם. אם זה בצורת משחק משפחתי בסגנון יום העצמאות או מלאי סרטי בורקס להקרנה על המסכים בשביל הנוסעים במושב האחורי.

לו"ז:
ביום החג עצמו, נסו לצאת כמה שיותר מוקדם לדרך כדי לצמצם כל סוג של לחץ. נטרלו את מימד הזמן על-ידי הפיכתו ללא רלוונטי בעליל. נכון, זה דורש הכנה מראש אבל ההגעה תהיה נוחה ונעימה. מי יודע, אולי אפילו תצליחו לתפוס את אחת הפינות האטרקטיביות שתמיד נתפסות מוקדם?

נוסעים ונהנים

נהיגה חסכונית:
אחת הדרכים הטובות ביותר לשמור על סגנון נהיגה רגוע ושליו היא לנסות ולנהוג בצורה חסכונית. ברכבים החדשים מותקנים מחשבי דרך המספקים מידע רב על אופן הנהיגה שלכם. תוכלו לדעת מהי מהירותכם הממוצעת או כמה דלק צרכתם מתחילת הנסיעה. למה זה טוב? נהיגה חסכונית היא כזו המאופיינת בהימנעות מבלימות פתאומיות (עד כמה שאפשר – וככול שתנהגו באופן זהיר יותר כך לא תידרשו לבלימות כאלה), האטות או האצות שלא לצורך ובתכנון נהיגה כזה שצופה טעויות של נהגים אחרים. נהיגה כזו מאפשרת להפיק קילומטרים רבים מכל מיכל דלק, מפחיתה בלאי ומשרה רוגע ברכב.

נוחות ברכב:
אם חם, הפעילו מזגן. דאגו למוסיקה המתאימה לכם וגם לחטיף לדרך. רעב גורם לעצבנות, עייפות וחוסר ריכוז, ואלה לא דברים שנרצה לחוש בנסיעות כאלה. כמו כן, עדיף לקחת את הרכב לשטיפה לפני החג, כך שיהיה יותר נעים לשהות בתוכו.

למרות שהכבישים הישראליים נוטים להיות קשים במיוחד, הימנעו ממלחמות, ריבים ועצבים – בתוך הרכב ומחוצה לו. תהנו מהזמן, מהדרך ומהארוחות הרבות הבאות עלינו לטובה.

דילוג לתוכן