fbpx

מכינת "ניצוץ ימין אורד" בחצור – "למרות הקורונה, השלמנו בהצלחה את המשימה החינוכית שלנו"

בטקס סיום מרגש, אך צנוע ומוגבל במשתתפים לאור מגבלות הקורונה, סיימה בשבוע שעבר מכינת "ניצוץ ימין אורד", מכינה קדם צבאית ייחודית לנוער מאזורי פריפריה חברתית וגיאוגרפית שפועלת בחצור הגלילית, שנה מאתגרת במיוחד. גולת הכותרת – כמעט כל חניכי המכינה יתגייסו בקרוב לצה"ל, כולל עשרה שבתחילת השנה היו פטורים מגיוס בשל בעיות שונות. גם מעט החניכים שגיוסם עוד לא נקבע סופית, נמצאים בתהליך לקראת הסדרת העניין.  

זו השנה השנייה לפעולת המכינה, שהוקמה במסגרת פרויקט מיוחד לנערים של משרד הרווחה וקרנות הביטוח הלאומי. ארבע מכינות כאלה הוקמו בסה"כ, ואת הפעלת המכינה בצפון, על כל המשתמע מכך, לקחה על עצמה עמותת "דרך כפר יוזמות חינוך", שפעילה זה למעלה מעשור ביותר מחמישים קהילות חינוך באזורי פריפריה.  

שנת המכינה היא אירוע משנה מסלול חיים, לא פחות, ולראיה המהפך שעברו רוב החניכים ביחס לגיוסם. וזאת כמבוא לקראת המשך הדרך האישית של כל חניך, לאחר הכניסה לתלם והשירות בצבא.

בחודשים האחרונים, לאור אופייה ומשימתה, קיבלה המכינה אישור מיוחד להמשיך ולפעול, בניגוד לרוב מוסדות החינוך האחרים, והמכינות בכללם, שנאלצו לנעול שעריהם. "היינו סגורים בתוך המכינה רוב הזמן, ויצאנו רק פעם בשבוע, לעזור בחלוקת מזון לקשישים בחצור", מספר ראש המכינה מקוננט גדמו, "אבל הקורונה עשתה לנו טוב. היתה בתוכנו פנימה אווירה מדהימה, מאוד מגבשת, ועשינו בשמחה לביתנו – השלמנו במו ידינו ובעמלנו את שיפוץ המבנה שלנו, והמשכנו בכל הכוח בתכנית הלימודים, שמטרתה לבנות את היכולות האישיות של החניכים ולחזק את הביטחון שלהם בעצמם".

בשבועות האחרונים ממש קיבלה המכינה, כשאר המכינות, אישור לחידוש הפעילות השטח, ורגע לפני הסוף עוד הספיקו החניכים לעשות עוד מסע סיכום "מים אל ים". בשבוע שעבר, כאמור, התקיים טקס הסיום בחצר המכינה, בנוכחות מצומצמת של בני המשפחות, שהיו נרגשים לא פחות מהחניכים.

"למרות הקורונה, השלמנו את המשימה החינוכית שלנו", מסכם גדמו בסיפוק, "זו היתה שנה מוצלחת מאוד בזכות אנשי הצוות המדהימים והמסורים, ובעיקר בזכות החניכים שבחרו בחיים שוב ושוב, והאמינו בעצמם לאורך כל הדרך. בסופו של דבר, זה הערך הכי חשוב שהם ספגו כאן, והוא ילווה אותם הלאה עוד הרבה שנים".  

השאר תגובה

דילוג לתוכן