fbpx

מנות שף מעושנות שגם אתם חייבים לנסות

יש אנשים של חורף ויש אנשים של קיץ, יש אנשים של מתוק ויש אנשים של מלוח, יש אנשים של מנגל ויש אנשים של מעשנה. אם גם אתם נמנים עם הקבוצה השנייה ואם גם אתם מתחילים להבין מה מציעה המעשנה וכבר התאהבתם בשיטה שדורשת איפוק ובניית ציפייה, הרי שהגיע הזמן להתחיל לאגור מתכונים שווים במיוחד שכוללים הרבה ומעבר לנתח אסאדו במעשנה ולבריסקט מעושן – עם כל הכבוד כמובן.

צילום freepik

על קינוח מעושן שמעתם?

אנשים תמיד משאירים את הקינוח לסוף, אבל אנחנו אוהבים להעניק לו את קדמת הבמה. אז מה אנחנו מציעים? קרמל ממולח בעל ארומה מעושנת! מה צריך? קודם כל לקחת בחשבון שמדובר ביום הכנה ולאחר מכן להכין את המצרכים הבאים: כוס וחצי סוכר, מלח גס, 0.5 תמצית וניל וכוס שמנת מתוקה. מה עושים? לוקחים את המלח כשהוא מפוזר בתבנית (ורטוב במעט מים) ומעשנים אותו בחום של 80 מעלות למשך יממה, כאשר מדי 8 שעות מערבבים בעדינות. לאחר מכן שמים בסיר את הסירופ, הסוכר ו 0.25 כוס מים, ובסיר נוסף ממיסים את החמאה עם שמנת מתוקה וכפית מהמלח המעושן. את כל הטוב הזה מעבירים לסיר עם הסוכר ומוסיפים וניל. את הכול מערבבים ביחד על אש נמוכה למשך 10 דקות. מוכן? לוקחים תבנית (20/20 ס"מ) עם נייר אפייה, מוזגים לתוכה את הקרמל ומעבירים למקרר לטובת התקשות מלאה.

קלאסיקה שתמיד טעימה

קשה לדבר על מעשנה מבלי לדבר על אחת הקלאסיקות ועל כן נמליץ על מתכון יחסית פשוט וטעים במיוחד עבור הכנת סלמון מעושן. מה צריך? קילו וחצי של פילה סלמון, כוס סוכר חום, שליש כוס מלח גס, רבע כוס פפריקה מתוקה, כפית פלפל שחור גרוס, כף שום וכפית גרגירי חרדל. עתה מערבבים את הכול ביחד ושמים בתבנית ביחד עם הסלמון (התיבול צריך לעטוף מכל הכיוונים). את התבנית עוטפים בניילון נצמד ומכניסים למקרר למשך הלילה. בבוקר מוציאים את התבנית לשייש למשך כחצי שעה ומכינים את המעשנה ל-120 מעלות. מוכן? מוציאים את הדג מהתבנית, מנערים קלות ומניחים במעשנה בקומה העליונה למשך כחצי שעה, עד שנגיעה קלה בדג מובילה לסימני התפרקות.

תוספת מעושנת

יש קינוח, יש מנה עיקרית ועתה צריך תוספת, ופה בחרנו באנטיפסטי מעושן. מה מכינים? ירקות שורש שאוהבים (סלק בשלל צבעים, דלורית, גזרים, שום ובטטה) ובנוסף מקל קינמון, 3 כפות שמן זית, 3 כפות דבש וכמה גבעולי טימין. את הירקות חותכים לקוביות ומערבבים עם התבלינים (למעט הדבש). את הכול מסדרים בתבנית ולאחר שמדליקים את המעשנה לחום של 250 מעלות מכניסים את התבנית פנימה למשך 45 דקות. מוכן? עתה מזליפים מעט דבש ונהנים מהתוצאה!

יש תיאבון? קבלו כמה טיפים שווים!

לבסוף נסיים עם כמה טיפים כלליים, כאלו שהופכים כל מנה להרבה יותר מדויקת וטעימה. אז ככה: זכרו שמעשנה אינה מנגל, משמע יש להישאר בטווח של בין 80 ל130 מעלות (לא יותר ולא פחות). בנוסף, היעזרו במגש שתפקידו לאגור נוזלים (מונע מהשומן להישרף מחדש – פוגע בארומה של המנה), אל תוסיפו פחמים תוך כדי עישון והשקיעו בשבבים איכותיים. למה מחכים?!

השאר תגובה

דילוג לתוכן