fbpx

נחשפה מעבדה לייצור ערק מזוייף – הוארך מעצרם של שבעה צעירים מצפת,דובב וטבריה

שופט בית משפט השלום בראשון אביב שרון לציון האריך את מעצרם של 7 החשודים, מרביתם תושבי צפון הארץ ( צפת,דובב,טבריה,נשר) החשודים בניהול רשת לייצור והפצה של משקה מסוג ערק ושל נוזל כלים מזויפים למותגים, תוך שהמשקה אינו ראוי למאכל אדם ומהווה סיכון לבריאות הציבור.

צילום: מאיר ינקו.
צילום: מאיר ינקו.

במסגרת חקירה סמויה שניהלה היחידה ארצית של המשטרה, בוסס חשד לכך שמספר מעורבים חברו ביניהם לייצור ערק מזויף במעבדה ביתית שהפעילו באזור הצפון, מבלי שהם עומדים בתבחיני הבריאות והבטיחות המחייבים ובאופן שיש בו כדי להוות סכנה לבריאות הציבור.

על פי החשד חברו המעורבים לשיווק והפצה של המשקה במרמה תוך זיוף המדבקות על הבקבוקים ויצירת מצג שווא של היותם מיוצרים ומשווקים לכאורה על ידי מותג בתחום. כמו כן בוסס חשד לכך שחלק מהמעורבים מפעילים במקביל גם מערך לייצור נוזל כלים ושיווקו תוך הפרת סימני מסחר של מותג בתחום, באמצעות זיוף מדבקות מזויפות המייצרות מצג שווא שהמוצר הוא לכאורה של המותג.

שוטרי היחידה הארצית של משטרת ישראל פשטו על בתיהם של שבעה חשודים ( 2 – מצפת, 2 -טבריה, 1-דובב,1-נשר, 1-חולון), על מעבדה ביתית לייצור אלכוהול שעל פי החשד ניהלו, על מחסן בו על פי החשד אוחסנו המוצרים ועל זירות נוספות הקשורות על פי החשד לפרשה. כמו כן ערכו שוטרי היחידה בשת״פ עם גורמי היחידה למניעת פשע פרמצבטי וצוות מזון מחוז צפון במשרד הבריאות חיפושים בבתי ממכר להם על פי החשד שיווקו החשודים את האלכוהול.

במסגרת הפעילות נתפסו, בין היתר, מאות פריטים החשודים כמזויפים ובהם בקבוקי משקה ומיכלי סבון וכן מכשור לייצור ואריזה של המוצרים. החקירה מנוהלת בשיתוף פעולה עם בעלי הזכויות של המותגים שעל פי החשד זויפו.

לחשודים מיוחס חשד לביצוע שורת עבירות זיוף, מרמה בנסיבות מחמירות, הפרת סימני מסחר, ניסיון התחמקות מתשלום מס, קשירת קשר להונות ומעשי פזיזות ורשלנות בשל המסוכנות הטמונה בהפצת המשקה האלכוהולי המזויף ועבירות נוספות.

דילוג לתוכן