fbpx

שבחים לסטודנטים מהמכללה האקדמית בצפת על פיתוח מיזם שנועד להביא לחסכון בנייר

שני סטודנטים מהחוג למערכות מידע קהילתיות במכללה האקדמית צפת, וסטודנטית מאוני' אריאל, הצליחו להעפיל לשלב הגמר של תחרות סטארט-אפים ארצית 2016 ולהציג מיזם חדשני בפיתוח מערכת מידע לעסקים, המותקנת כאפליקציה בטלפונים ניידים. בכוונתם להציע את המיזם החדשני לעסקים ומוסדות ציבוריים שגילו עניין בפרויקט.

עדן שמואל, שמעון כהן וארז בן סימון בגמר התחרות. צילום: יח"צ
עדן שמואל, שמעון כהן וארז בן סימון בגמר התחרות. צילום: יח"צ

השבוע התקיים אירוע הגמר של תחרות Bankapp2   של בנק הפועלים. זו השנה השנייה שמתקיימת התחרות הארצית BANKAPP, במטרה לאפשר ליזמים מוכשרים לקדם את הרעיונות שלהם ולהפוך לסטארט-אפ החם הבא בעולם הטכנולוגיה. כ-600 יזמים וחברות סטרט-אפ הגישו הצעות מעניינות על מיזמים. לאחר סינונים קפדניים, נשארו 36 אחרונים, ובשבוע שעבר הוכרזה עשיריית הגמר הסופית של היזמים אשר הציגו פתרונות מהפכניים בעולם האפליקציות.

בין העולים לגמר היו: עדן שמואל, 26, מקרית שמונה, יוזמת הפרויקט, הלומדת הנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטת אריאל; שמעון כהן, 31, מקרית שמונה, העובד בתחום ההיי-טק בחברת "שמיר אופטיקה", ומשמש כמנהל הפרויקט, וארז בן סימון, 42, תושב קיבוץ עמיר המשמש כמנהל הטכנולוגי, שניהם סטודנטים בחוג למערכות מידע קהילתיות במכללה האקדמית צפת. השלושה  הקימו יחד את חברת   BuyInfo מקרית שמונה, והביאו את הרעיון מהפכני, אשר הרשים את חברי הועדה והעפילו לגמר.

שמעון כהן "עברנו כברת דרך ארוכה עד לפיתוח האב טיפוס שהגשנו למיזם. שנים של ניסיון בתחום ההיי-טק והלימודים בחוג למערכות מידע במכללה האקדמית צפת, הקנו לנו את הניסיון והכלים להגיע לפרויקט. מסתבר, שהלימודים הם אלה שנתנו לנו את הפתרונות והידע שעזרו לנו בפיתוח, ומבחינתנו המכללה היא שותפה מלאה להצלחה".

אז מה זה BuyInfo? המיזם בא לענות על הצורך של החלפת קבלות הנייר לקבלות דיגיטליות דרך הסמארט-פון. כלומר, בעתיד נגיע לקופה, ובמקום לקבל דף חסר ערך, נבקש להעביר את  החשבונית \ קבלה ברמת הפריט אל מכשיר הסמארט-פון, שם הוא יהפוך לדיגיטלי, מקוטלג וחכם. האפליקציה תוכל גם לנתח את רשימת הקניות ולהציג מידע חכם ומועיל. בנוסף לכך, היא תנהל את החשבוניות, קבלות, תעודות אחריות וזיכויים שאנחנו מקבלים מעסקים.

אירוע הגמר היווה את שיאה של התחרות בהשתתפות מאות סטארט-אפים ויזמים, אשר התחרו במשך שלושה חודשים על השקעות בסכומים של עד חצי מיליון דולר. המשתתפים הציגו את המיזם שלהם בפני פאנל שופטים שהיה מורכב מבכירי וראשי חברות היי-טק בישראל, וחברות הון סיכון.

שמעון כהן "אומנם לא זכינו במקום הראשון אך יצאנו עם הצעות מפתות מחממות טכנולוגיות  מובילות, לשיתופי פעולה ולהמשך של פיתוח המיזם".

דילוג לתוכן