fbpx

סל המזון בפריפריה יקר יותר מהמרכז – בחצור סויסה מאיים במרד צרכנים

משפחה בישראל מוציאה בממוצע על קניות כ-2,800 שקל בחודש. כלומר, תושבי צפת וחצור נאלצים להוציא כ-1,400 שקל יותר בשנה על קניות בסופרמרקט מאשר תושבי תל אביב, כך עולה מנתונים שפורסמו לאחרונה ע"י, המועצה לצרכנות.

התמונה להמחשה בלבד.

הסיבה העיקרית היעדר תחרויות בין רשתות המזון. בצפת למשל יש שליטה מוחלטת של רשת שופרסל על כיסו של הלקוח הצפתי. שלושה סניפים של רשת שופרסל פועלים בצפת מתוך 4 סופרמקטים גדולים הפועלים בעיר. הרשת הבאר שבעית מחסני השוק שנחשבה בראשית דרכה בצפת כרשת זולה התאימה את עצמה בהמשך למחירי השופרסל. המחירים היקרים בצפת, גורמים למי שיש לו את האפשרות לקנות מחוץ לעיר ולנסוע עד כרמיאל – מעלות ואף עד נהריה ולקנות ברשתות הגדלות.

בחצור הבעיה חמורה יותר. בעיירה פועלים 2 סופרמרקטים כשרשת שופרסל הוותיקה הממוקמת בקניון גליל עליון, נתספה כיקרה בפערים גדולים מסניפי שופרסל אחרים, בהם יש תחרויות עם רשתות אחרות. בדיקת תוכנית חיסכון של ערוץ 12, חשפה שברשת הגדולה בישראל עושים קופה על החצורניקים וגובה מהם מחירים גבוהים משמעותית מבסניפיהן ביישובים גדולים יותר."זה הסופר היחיד פה באזור והוא יקר מאוד – אבל אין לנו ברירה, כי לא תמיד יש זמן לנסוע רחוק", סיפרה בכתבה ליז, תושבת חצור. אלי אדאווי, חבר המועצה הוסיף: "יש לא מעט משפחות שהן קשות יום, ובמקום לעזור ולדחוף אותן שמים אותן אחורנית".

ראש מועצת, חצור הגלילית, התקשה להשאר אדיש והבטיח לזעוק את צעקת הצרכנים בחצור. "במכתב שהוצאתי להנהלת שופרסל אני קורא להם להוריד את המחירים ואם זה לא יקרה תוך מספר ימים, אני פועל לעשות מרד צרכנים והסניף הזה כמעט לא יעבוד". הנהלת הסניף בקניון גליל עליון פרסמה ברשתות החברתיות כי הם החלו בתהליכי הוזלה מיוחדים.

מרשת שופרסל נמסר בתגובה לכתבה בתוכנית חיסכון: "סניפי הפריפריה אינם יקרים יותר מסניפי המרכז ואף זולים מהם. בנקודות זמן מסוימות, בהן נפתחת תחרות נקודתית חדשה, ולתקופה מסוימת יתכנו פערים בכ-40 מתוך עשרות אלפי מוצרים".

תגובה אחת

  1. עצוב שאלה התוצאות, חוסר רגישות, תוך ניצול העובדה שזהו מרכז הקניות היחיד בחצור, על גבם של התושבים. התשובה להתנהלותם הלא מכבדת, תהיה בהקמת מרכז מזון גדול שיתחרה בו.

השאר תגובה

דילוג לתוכן