fbpx

צוואה בגיל מבוגר

צוואה 

בני הגיל השלישי מבינים שכדאי להם להכין צוואה כיוון שאיש לא יודע מה ילד יום. המטרה החשובה של הכנת צוואה היא כדי לערוך סדר בנושא הממון והרכוש האישי ולמנוע מצבים של סכסוכים בין היורשים לאחר מותו של אחד מבני הזוג או לאחר מות שניהם, במיוחד אם מדובר בפרק ב' או ג' של זוגיות. מדובר בנושא מהותי שיש להקדיש לו חשיבה רבה ולכן חשוב להתייעץ עם איש מקצוע שיסייע בעריכת מסמך משפטי חשוב זה.

לאחר שמקבלים המלצה על עורך דין דיני משפחה בחיפה שמתמקצע בתחום עריכת צוואה רצוי להיפגש אתו כדי לקבל ממנו ייעוץ והכוונה. אם מדובר בבני זוג נשואים או בבני זוג שמקיימים יחד משק בית משותף, הם יכולים להכין צוואה הדדית. המשמעות היא שמדובר בצוואה זהה והיא תקפה הן אם שבו הזוג יהיה הראשון שילך לעולמו והן אם תהיה זו בת הזוג. אם מדובר באדם שהוא רווק, גרוש או אלמן, הוא יכין צוואה רק עבורו והיא תהיה תקפה לאחר מותו.

עריכת צוואה 

הנתונים של הצוואה אמורים לכלול את כל הממון והרכוש של המצווה. על פי ההנחיות של עורך הדין יועברו אליו מסמכים שכוללים מידע מפורט על:

  • כספים בחשבונות הבנק בישראל ובחו"ל, תוך ציון הפרטים המדויקים כמו מספר חשבון הבנק, מספר הסניף, שם הבנק, כתובתו ועוד. 
  • מידע על חסכונות כספיים בחברות הביטוח השונות כמו ביטוחי חיים וביטוחי מנהלים, כמו כן מידע על כספים בחברות ההשקעות כמו קופות פנסיה, קופות גמל, קרנות השתלמות ועוד. 
  • פרטים מדויקים על כל נכס, כולל כתובתו, מספר חלקה, תת חלקה ועוד הן בארץ והן בחו"ל.
  • נתונים על דברי ערך כמו תכשיטים, חפצי אמנות, אוספים מיוחדים ועוד. 

היורשים של הצוואה 

כל אדם מחליט מי יהיו היורשים שלו והוא רושם זאת באופן מפורט ביותר בצוואה. עורך הדין מסביר למצווה או למצווים מהן האפשרויות שלהם, כמו לדוגמה לחלק את כל הרכוש והממון באופן שווה בשווה בין בן הזוג והילדים. או לחלופין ליצור חלוקה שאינה זהה עקב סיבות שונות. זה קורה כאשר אחד הילדים קיבל סכום כספי משמעותי כדי לרכוש דירה ולכן סכום זה יורד מערך הירושה שלו. 

יש גם מקרים שבהם מחליט המצווה לנשל את אחד הילדים מהירושה באופן גורף, וזאת אם קיים נתק או סכסוך בין הצדדים ולכן הביטוי הוא באמצעות צוואה זו. 

יורשים ייחודיים 

כשמדובר באנשי עסקים שיש להם ממון ורכוש רב, הצוואה עוסקת גם בהעברת העסק ואופן ניהול העסק בעתיד, עורך הדין מכתיב את האפשרויות ובהתאם לכך דור העתיד יקבל את האפשרות לרשת את העסק המשפחתי על כל המשתמע מכך.

לא אחת יש מצווים שמעוניינים להעניק חלק מהכספים ומהנכסים שלהם לגורמים שאינם משפחתיים, כמו לדוגמה לאוניברסיטה מסוימת, למחלקה ספציפית בבית חולים, מוזיאון לאמנות בעיר שלהם או כל רעיון אחר שהוא למען הכלל.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן