fbpx

יוסי קקון:"שמח להיות שותף במהפכה שספרת הסוכרת של הפקולטה לרפואה מחוללת בצפון"

הכנס השנתי של ספרת הסוכרת בגליל ע"ש ראסל ברי בפקולטה לרפואה אוניברסיטת בר-אילן נערך בצפת בנושא סוכרת והשמנת יתר. בכנס נטלו חלק ראשי רשויות, מנהלי מחוז בקופות החולים, מנהלי בתי החולים, נציגים בכירים ממשרד הבריאות, רופאים, אחיות מנהלי יחידות בריאות ברשויות המקומיות, וצוותים רפואיים רבים מכל אזור הצפון.

מימין: פרופ אורלי אבני, דיקאן הפקולטה לרפואה, יוסי קקון ראש העיר צפת, ד״ר סיון שפיצר סגנית מנהל ספרת הגליל, פרופ׳ נעים שחאדה, מנהל ספרת הגליל, ד״ר סמיר מחאמיד, ראש העיר אום אל פאחם. צילום: ניר משעל.

ספֵרת הסוכרת בגליל, מיסודה של הפקולטה לרפואה של בר-אילן וקרן ראסל ברי, שמה לה למטרה לצמצם את פערי התחלואה בסוכרת והשמנה באזור הגליל. צוות המיזם פועל כדי ליצור חיבור בין רפואה וחברה בפיתוח והטמעה של מודלים חדשניים לצורך שיפור בריאותן של קהילות הנמצאות בפריפריה החברתית והגאוגרפית .
מנהל ספרת הסוכרת בגליל, פרופ' נעים שחאדה פתח את הכנס והציג את אחד מהפרויקטים פורצי הדרך של ספרה, הקמת ניידת סוכרת . הניידת תעבור בין הישובים השונים בצפון ותאפשר לחולי הסוכרת להגיע ולבצע באופן מרוכז ותוך זמן קצר את בדיקות המעקב השנתיות, בקרבת ביתם.

הבדיקות התקופתיות הכוללות בדיקות דם, שתן, תצלום קרקעית עיניים, בדיקת כף רגל וכלי דם פריפריים, משקל, גובה ולחץ דם המאפשרות זיהוי ואיתור של סימנים מקדימים לסיבוכי המחלה המאוחרים וגורמי סיכון נוספים. איתור מוקדם משמעו התערבות מוקדמת אשר עשויה למנוע את החמרת מצבו של המטופל. "אנחנו גאים להציג היום את ניידת הסוכרת של ספרת הסוכרת בגליל, פרויקט ראשון מסוגו אשר יוצא לדרך יחד עם השותפים שלנו במיזם ספרה: קופות החולים, בתי החולים והרשויות המקומיות. הפרויקט נותן מענה חיוני למטופלים ויקל מאד את ביצוע בדיקות המעקב התקופתיות. אין לנו ספק שבדרך זו נצליח להעלות באופן משמעותי את אחוזי ההיענות של חולי הסוכרת לביצוע בדיקות שנתיות. בכך נסייע לשיפור איכות החיים של מטופלים ומניעת החמרה במצבם הרפואי", אמר שחאדה.

ד"ר סיון שפיצר, סגנית מנהל ספרת הסוכרת בגליל ציינה, "זה כנס מיוחד המביא מימד חדש לחקר הבריאות בישראל. מיזם ספרת הסוכרת הוא הראשון מסוגו בתחום בריאות האוכלוסייה בישראל. דרך בנייה ויצירה של אקוסיסטם ייחודי המחבר לפעולה בין שחקנים משמעותיים כמו משרדי ממשלה, קופות החולים, רשויות מקומיות, ואקדמיה, ספרה מטמיעה מודל פורץ דגל לצמצום פערי בריאות בקהילות הנמצאות בפריפריה החברתית והגיאוגרפית. הכנס היום מציג את העשייה המשותפת והייחודית במיזם ספרה שכבר נותן את אותותיו בשיפור בריאות תושבי הגליל".

פרופ' אורלי אבני, דיקנית הפקולטה לרפואה בגליל של אוניברסיטת בר-אילן, הדגישה את חשיבות שיתוף הפעולה למען תושבי הגליל: "תפקיד האוניברסיטה לייצר ידע ולהנחיל אותו ואנו בפקולטה קיבלנו על עצמנו את אתגר חיזוק הרפואה באיזור. האהבה שלנו לגליל מחדדת את נקודת המבט שלנו על הקשיים. המלחמה והפינוי לא מיטביים איתנו, אך בשילוב זרועות של כולנו נוכל ליצור שינוי".

יוסי קקון ראש העיר צפת, שהשתתף בכנס אמר," לרשויות המקומיות אין נגיעה לתחום בריאות וזו המהפכה שמביאה ספרה שמשמעותה שהרשות המקומית פועלת ומעורבת למען בריאות ואיכות החיים של תושביה. אני מברך על המיזם החשוב הזה ושמח להיות שותף במהפכה שספרה מחוללת בצפון"

בדיון במסגרת פאנל "שמים את הקהילה במרכז" ציין ראש העיר אום אל פחם, ד"ר סמיר מחאמיד, את תהליך השינוי שכבר ניתן לראות בעיר בעקבות הפעילות המשותפת עם ספרה החל מתוכניות להעלאת מודעות לבריאות ועד הקמת מתקני ספורט ושבילי הליכה והדגיש "פרויקט ניידת הסוכרת חשוב ויסייע לתושבים שלנו חולי הסוכרת להתמיד ולהקפיד בביצוע בדיקות המעקב השנתיות. אני קורא לכל התושבים לשתף פעולה במאמץ של ספרה למען שיפור הבריאות של תושבי ישראל".


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן