fbpx

10 סימנים שכדאי לך ללמוד עיצוב גרפי

אנו עדים בשנים האחרונות לעליה משמעותית בביקוש למעצבים גרפים. איך תדעו אם זהו מקצוע העתיד עבורכם?

שלי טל

תמונה: shutterstock

החידושים הטכנולוגים בשנים האחרונות משנים את פני שוק העבודה. כניסת רכבים אוטונומיים מעמידה בסכנה את מעמדם של הנהגים המקצועיים כמו נהגי משאיות אוטובוסים ומוניות, זמינות מצלמות איכותיות בסמארטפונים משנה את צורתם של צילומי חדשות, ותעשיות הדפוס – הופכות לדיגיטליות ומקוונות. לצד מקצועות שהולכים ונעלמים מהעולם, יש מקצועות שהביקוש אליהם גבר. אחד המקצועות המרכזיים שהולכים ותופסים מקום של כבוד בעתיד החדש הם מקצועות העיצוב. אם אתם מתכוננים לעתיד, כדאי שתפנו ללימודי עיצוב גרפי אם אתם בעלי הזיקה המתאימה. אבל איך תדעו אם יש לכם את מה שדרוש למקצוע העיצוב?

  1. יצירתיות
    זה לא מפתיע שאחת התכונות שמאפיינות מעצבים גרפיים היא היצירתיות. אם אתם חושבים על דרכים יצירתיות לביצוע דרכים, יש לכם רעיונות שאחרים לא תמיד חושבים עליהם ויודעים גם לצאת מחוץ לקופסה, מקצוע העיצוב יכול להיות מתאים בדיוק עבורכם.
  2. תקשורתיות
    היא אולי תכונה מפתיעה בכל הנוגע למעצבים גרפיים אבל אם עוצרים לחשוב על כך – הסיבה היא ברורה. עולם העיצוב המודרני כולל עבודה מול קבוצת אנשים שלכל אחד מהם יש את התפקיד שלו: מתכנתים ואנשי תוכן, אנשי שיווק ומנהלי מוצר ובמרכז כל אלו עומד המעצב. אם יש לכם יכולת לתקשר את הרעיונות העיצוביים שלכם ולהבין את הצרכים הנגזרים מיתר חברי הקבוצה אתם במקום טוב. גם אם לא, אל תחששו, כישורי תקשורת ניתן ללמוד ולשפר עם הניסיון.
  3. עור של פיל
    מפתיע? לאו דווקא. יש דברים שנמצאים מאחורי הקלעים, למשל כיצד התוכנה שנכתבה עבורו עובדת. אפשר לדעת האם המוצר או האתר עושה את מה שהוא אמור לעשות קשה יותר לדעת האם התוכנה נכתבה בקוד אלגנטי, ברור או יעיל במיוחד. לעומת זאת, העיצוב חשוף לעיני כל – ולכל אחד יש דעה בעניין. מעצבים גרפיים בעולם המודרני יחשפו לביקורת ירצו או לא, וכדאי שידעו לעמוד בה.
  4. תשומת לב לפרטים
    מעצב גרפי טוב שם לב לפרטים הקטנים. במסגרת לימודי עיצוב גרפי אונליין או אחרים תוכלו לחדד כישורים אלו אבל נטייה טבעית וודאי עוזרת. כשאתם נכנסים לחדר אתם שמים לב שמישהו הזיז רהיט? באתר האם שמתם לב שהלוגו או צבע הרקע השתנה? אתם כבר בכיוון הנכון.
  5. להבדיל בין עיקר וטפל
    העולם מלא בפרטים קטנים שמעצבים גרפיים טובים צריכים לשים אליהם לב, אבל ללא יכולת הבחנה בין עיקר וטפל קיימת הסכנה להתמקד דווקא באותם פרטים שאינם משרתים את המטרה לשמה הם נועדו או גורמים לבזבוז זמן ניכר על חשבון פרטים אחרים חשובים יותר. יכולת הבחנה בין עיקר וטפל חשובה לכן במיוחד עבור מעצבים גרפיים.
  6. כישורי ניהול זמן
    כלכלן בשם פארטו אמר פעם ש-20% מהמשימות דורשות הקדשת 80% מהזמן. מעצב גרפי טוב יודע לנהל את זמנו מבלי לשקוע במשימה בודדת שדורשת 80% מזמנו על חשבון משימות אחרות או באה על חשבון משפחה, חברים ואפילו בריאות. היכולת להתנהל ולעמוד בזמנים מול מספר פרויקטים עיצוביים בו זמנית חשובה לכל מעצב גרפי, במיוחד עבור מעצבים עצמאיים
  7. נטייה לשים לב לעיצוב של דברים
    אם אתם נוטים לשים לב לעיצוב של דברים, גם כאלו שאחרים לא רואים את העיצוב מאחוריהם כמו אריזות, פונטים באתרים או הדרך הנכונה לסידור ועיצוב שולחן העבודה – כנראה שעיצוב כבר זורם בדם שלכם. עכשיו כל מה שנותר הוא להפוך את הנטייה הטבעית למקצוע מבוקש ורווחי.
  8. יכולת ללמוד נושאים ותחומים חדשים
    למרות הביטוי, העתיד עדיין אינו כאן – הוא הולך ומתעצב ומשתנה תדיר. מעצב גרפי טוב יודע להתאים את עצמו לטכנולוגיות וטרנדים משתנים, לבדוק מה חדש מיוזמתו ולהתאים את עצמו באופן תדיר לעתיד המשתנה ומתעצב.
  9. סקרנות
    גם אם יש את היכולת ללמוד תחומים חדשים, הרצון לעשות זאת הופך את המקצוע למהנה במיוחד. אם ניחנתם במנה גדושה של סקרנות בריאה העיסוק בתחום העיצוב הגרפי יהיה עבורכם יותר מאשר מקצוע, הוא יהיה הנאה צרופה.
  10. לאהוב את התהליך
    חובבי פרויקטים של עשה זאת בעצמך, כאלו שנהנים לא רק מהתוצאה הסופית אלא גם מתהליך התכנון ועבודת הכפיים שכרוכה ביצירה – הם מי שימצאו גם עניין בתהליכי יצירת עיצוב גרפי מעניין במיוחד ופתרון בעיות שימושיות ומיתוג שרק עיצוב גרפי מהודק יכול לספק.

מקצוע העיצוב הגרפי לא הולך לשום מקום, ככל שיותר מוצרים ושירותים יידרשו ייצוג מקוון כך גם תתרחב הדרישה לפתרונות מעוצבים, כאלו שמשדרים מסר חזותי ברור וממותג ויחד עם זאת הם נוחים לשימוש הגולשים. מעצבים גרפים יכולים לעבוד כשכירים או כעצמאים, לעצב אריזות ואתרים, מוצרים ואפליקציות, להשתתף בתערוכות אמנות או במפעלים תעשייתיים – אם יש לכם את מה שנדרש למה אתם מחכים?

דילוג לתוכן