fbpx

חתונה אזרחית- מה זה אומר?

צילום freepik/bl

חתונות אזרחיות הן סוג של חתונה שאינה דתית. המשמעות היא שהטקס והנדרים אינם מבוססים על שום דת, אלא נלקחים מרשות אזרחית.

באתר המרכז לחתונות אזרחיות תוכלו להבין שהחתונות האזרחיות הופכות יותר ויותר פופולריות במערב, במיוחד בקרב אנשים שרוצים להימנע מההיבט הדתי המסורתי של נישואים. הסיבה לכך היא שהוא נתפס כמודרני יותר ופחות מגביל מאשר טקס דתי.

חתונות אזרחיות הן סוג של טקס חתונה שאינו כרוך בשום אלמנט דתי או רוחני. טקסים אלו יכולים להתבצע על ידי שופט, ראש עיר או פקיד עירייה אחר.

חתונות אזרחיות הופכות פופולריות במדינות רבות כחלופה לטקס המסורתי המבוסס על הכנסייה. הם גם הופכים פופולריים יותר באזורים שבהם אנשים בעלי דתות שונות חיים יחד ורוצים לחלוק את אותו יום חגיגה.

האם חתונה אזרחית זה דבר נפוץ?

חתונות אזרחיות קיימות כבר מאות שנים, אך הן הפכו נפוצות יותר מאז אמצע המאה ה-20. חתונות אזרחיות הוצגו לראשונה בניו זילנד ובאוסטרליה בסוף המאה ה-18 ותחילת המאה ה-19. בארצות הברית, נישואים אזרחיים הפכו לחוקיים לאחר העברת חוק הנישואין ב-18 ביוני 1793.

חתונות אזרחיות נתפסות לרוב כאלטרנטיבה מודרנית וחילונית יותר לטקסים דתיים מסורתיים. חתונות אזרחיות ידועות גם כטקסים חילוניים או לא דתיים.

הפילוסופיה מאחורי חתונות אזרחיות היא שאיחוד של שני אנשים הוא עניין פרטי ואישי בינם לבין המדינה.

אין צורך שצד שלישי יהיה מעורב בטקס או יאמר עליו. זה גם לא הכרחי שאף אחד מבני הזוג יהיה דתי.

חתונות אזרחיות מוכרות חוקית ותקפות במדינות כמו אוסטרליה, קנדה, ניו זילנד וארצות הברית של אמריקה.

חתונות אזרחיות הן סוג של חתונה שאינה כוללת טקס דתי. הם אינם דתות וניתן לקיים אותם בכל מקום.

חתונות אזרחיות הפכו פופולריות יותר עם השנים, כאשר זוגות רבים בוחרים בסוג זה של טקס. הסיבה הנפוצה ביותר לכך היא שזוגות רבים רוצים לבחור בעצמם את הנדרים שלהם או להרים את הנדרים שלהם בעצמם. סיבות אחרות כוללות רצון להימנע מהוצאות של טקס דתי או רצון להימנע מהטקס הנוצרי המסורתי אם הם אינם נוצרים בעצמם.

יש אנשים המאמינים שחתונות אזרחיות הן פחות רשמיות מטקסים דתיים מסורתיים, ויש אנשים שמוצאים אותן אישיות יותר מכיוון שהם יכולים להתאים אותן לצרכיהם.

חתונות אזרחיות הן טקסים לא דתיים המנוהלים על ידי פקיד אזרחי. הטקס הוא חילוני ואינו מצריך נוכחות של אנשי דת.

ניתן לערוך את הטקס במגוון מסגרות, לרבות:

-פארק

-בית משפט

-חוף

-בתוך או מחוץ לבית או לעסק

חתונות אזרחיות הן סוג של טקס נישואין שבו החתן והכלה אינם חברי הכמורה.

חתונה אזרחית היא כזו שמתקיימת במסגרת חילונית, כמו בית עירייה או בניין משרדים בעיר. זה יכול להתקיים במסגרת דתית אם שני הצדדים בני אמונה, אבל זה לא חייב.

לחתונות אזרחיות בדרך כלל אין תוכן דתי, כגון תפילות או קריאות מכתבי הקודש. הם עשויים להיות מונחים על ידי פקיד שאינו מזוהה עם דת מסוימת כלשהי, או שהם עשויים להיות מונחים על ידי פקיד המזוהה עם דת אחת ואושר על ידי דת אחרת לתפקידו בטקס.

השאר תגובה

דילוג לתוכן