fbpx

טיול בטעם אחר

מתלבטים איפה לטייל בשבת? הנה רעיון מקורי ומהנה במיוחד

את המעיינות, השבילים הנסתרים ופינות החמד הירוקות של הגליל כולנו מכירים כמו את כף ידינו, אז כשמגיע יום שמש אביבי במיוחד, כשמגיעה שבת נינוחה או סתם יום חופש מרענן, אנחנו מוצאים את עצמנו מחפשים רעיונות לטיולים קצת יותר מעניינים. הנה רעיון מקורי במיוחד, ולשם שינוי לא תיאלצו להצטייד בנעליים נוחות ומקל הליכה, אלא דווקא ברכב נוח, נהג תורן והרבה מים: מבשלות בירה.
סצנת בירות הבוטיק הגיעה לישראל ונדמה כי מבשלות בירה רבות צצות לאחרונה כמעט מכל כיוון. כמו ביין, גם בבירות אזור הגליל הוא דומיננטי, וניתן למצוא כאן לא מעט מבשלות בירה איכותיות וטובות. מעבר לנופים המרהיבים שבאזור, לאווירה השלווה והנעימה וגם לקצב ההוא, זה שלא ניתן למצוא במקומות אחרים, עכשיו אפשר ליהנות בגליל גם מבירה מצוינת. המבשלות הגליליות מציעות מגוון רחב של בירות, שעומדות בסטנדרטיים בינלאומיים גבוהים.

Malka White

בירה מלכה
הסיפור של בירה מלכה מתחיל בישוב כליל, שאליו הגיע אסף לביא לאחר שעזב יחד עם משפחתו את העיר הגדולה, תל אביב. כחובב בירה מושבע שהכיר היטב את סצנת הפאבים התל אביבית, אסף רצה לקדם את תרבות הבירה בישראל ולהפוך אותה למוצר צריכה מבוקש יותר. בשנת 2006 הוא התחיל בייצור בירה מקומית ובשנת 2008 הקים את המבשלה בקיבוץ יחיעם, הצופה אל הנופים הגליליים הנפלאים. מבשלת בירה זו מתמחה בייצור שלושה סוגים של בירות: בירה בהירה, כהה ואדמונית, בירות בכמויות קטנות ובשיטה מסורתית. בירה מלכה משווקת כיום בכל הארץ ואפשר למצוא אותה במסעדות וגם בפאבים שונים.
מיקום – קיבוץ יחיעם (אל דאגה, יש שלטים והכוונה)
שעות פעילות – ימי שישי: 12:00-18:00, ימי שבת: 20:00-01:00
יצירת קשר – טלפון: 04-9856101, 054-7688001

מבשלת הגליל
אלון ריפטין, מייסד מבשלת הגליל, נחשף לתרבות הבירה התוססת עוד במהלך ביקוריו בארצות הברית והחליט להביא אותה גם לארץ. הסיפור של מבשלת הגליל התחיל בעת ביקורו של ריפטין אצל אביחי גרינברג, הברומאסטר של קרלסברג, בקיץ 2006 ובהמשך לאחר שהשתתף בקורס מקיף לבישול. הקורס והביקור אצל אביחי הובילו אותו לפתוח מבשלת בירה, שתביא את הבירה הטובה אל תושבי האזור, אל הקיבוצניקים ואל המושבניקים שמחפשים מקום נעים לשבת בו וליהנות מבירה טובה יחד עם תפריט מצוין של בשרים מעושנים משובחים. מבשלת הגליל היא בית בירה מקומית, שבו 6 סוגים שונים של בירות: בלונד אייל, חיטה, סטאוט, טריפל, פאמפקין אייל וסייזון. חלקן מתאימות לחורף, חלקן לקיץ. את הבירות של המבשלה אפשר למצוא בבתי קפה ובמסעדות שונות בגליל.
מיקום – קיבוץ מורן
שעות פעילות – חמישי: 21:00 – 03:00, שישי: 12:30-16:30, 21:00-03:00, מוצ"ש: 21:00-01:30.
יצירת קשר – 052-2204199

מבשלת אסיף
מבשלת אסיף, שנמצאת מול הנופים המרהיבים של הרי נפתלי, הוקמה על ידי מירב ושימי. בימים כתיקונם הם מפעילים חנות לשמנים טבעיים, אבל שימי, שהוא בוגר קורס יין במכללת תל חי, רצה להביא את הבירה גם אל האזור ולפתח את התחביב שלו לכדי עיסוק של ממש. לאחר שביקר במבשלת הדאנסינג כאמל, למד מעט על תהליך הייצור וטעם את הבירות השונות, הוא החליט להגשים את החלום. אחרי שנרשם לקורס בירה מקיף, הוא רכש את כל הציוד הנדרש לבישול בירה והקים את המבשלה. מבשלת אסיף היא מבשלת בוטיק המציעה בירה בסגנון מקומי, בירה בארבעה סגנונות: "בלונדה פרועה" (בירת חיטה מתובלת), "אדמונית מסקרנת" (בירת אייל פירותית), "ברונטית לוהטת" (בירה כהה ועשירה) ו"שחרחורת מפתיעה" (בירה עם ארומה של לתת קלוי, שוקולד ומעושנים). למרות השמות מרימי הגבה, אפשר למצוא את כל הבירות של מבשלת אסיף באזור הצפון, במסעדות ובפאבים.
מיקום – מושב רמות נפתלי
שעות פעילות – יש לתאם מראש אם רוצים ביקור לטעימות ולשאלות.
יצירת קשר – 04-6997925, 050-7379218

מבשלת סלארה
אמנם לא ממש בגליל, אבל מבשלת סלארה היא עוד אופציה קרובה לחובבי מבשלות. מבשלת סלארה נוסדה בשנת 2008 על ידי אריק סלרוב, שמנהל אותה כיום יחד עם שותפו אופיר דרור. סלארה מציעה בירות עם אופי אנגלי שמתאימות לקהל הישראלי. את הרעיון להקמת מבשלת הבוטיק קיבל אריק לאחר שפגש אוסטרלי שסיפר לו על התחום. הבירות שמציעה המבשלה כיום הן בירות כהות עם ארומה מרירה. מדובר בשלושה סוגים של בירות: Smoked Stout, Pale Ale ו – Dark Bitter. הן מלאות בטעמים ובעלות אחוזי אלכוהול של בין 5.3% ל – 6%. את הבירות של המבשלה אפשר למצוא ברחבי העמק וכמובן גם בתל אביב.

מיקום – קיבוץ גניגר
שעות פעילות – שני עד חמישי: 19:30-23:00, שישי ושבת: 21:00 ואילך. ניתן לבוא לביקור גם בשעות היום בתיאום מראש.
יצירת קשר – 050-4288029, 050-4288028

עכשיו, כשהאביב בפתח, זה הזמן לנצל את הימים השמשיים, הנעימים והחופשיים כדי ליהנות מבירה טובה. בחרו נהג או נהגת תורנית, כנסו לרכב וסעו למבשלת הבירה הקרובה. רק זכרו – הנהיגה תחת השפעת אלכוהול מסוכנת ומנוגדת לחוק.
הכתבה נכתבה בשיתוף Switch, שמציעה מכירת רכב נוחה ומהירה, כדי שתוכלו לנצל את ימי האביב בהנאה ובבטחה (ומפצירה בכם לא לשתות ולנהוג)


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן