fbpx

האופנוענית של מד"א שמצילה חיים – אסאלה עבוד מגוש חלב

כחלק ממאמציו השוטפים של מגן דוד אדום לקצר את זמני התגובה וההגעה של צוותי מד"א, החובשים והפאראמדיקים מגיעים לזירות אירועים בכלי תחבורה שונים החל מהאמבולנסים וניידות הטיפול הנמרץ המוכרים, ועד למסוקים, אופנים חשמליים ורכבי בימבולנס שמגיעים גם למקומות סבוכים.

"אני נרגשת לקבל את האופנוע ה- 500 של מד"א".

למד"א צי אופנועים הכולל למעלה מ-550 אופנועים המגיעים לזירות אירועים בכל רחבי הארץ כשעליהם תיק הכולל את מלוא הציוד מציל החיים הקיים באמבולנס: דפיברילטור, מכשיר הנשמה, ציוד חבישה, מזרקי אפיפן לטיפול בהתקף אלרגיה מסכן חיים ועוד. בין האופנועים גם אופנועים כבדים ואופנועי טיפול נמרץ הרכובים על ידי פאראמדיקים ומצויידים בציוד טיפול נמרץ כגון דפיברילטור מתקדם ותרופות מגוונות. ההגעה על האופנוע קלה ומהירה יותר, ובמקרים דוגמת תאונות דרכים יכולים האופנוענים לנצל את יכולת התנועה המעולה שלהם ולחסוך זמן יקר.

סביר למדי שיצא לכם לראות את אופנועני מד"א נוסעים בכבישי ישראל כשהם ממהרים להגיש מענה רפואי בזירות אירועי חירום שונות. אך האם יצא לכם לפגוש את אופנועוניות מד"א? בשורת יחידת האופנועים של מד"א מתנדבות כיום שש אופנועניות, כולן 'משוגעות' על עבודתן, והצלת חיים עבורן היא משימה משמעותית מאין כמותה.

אסאלה עבוד (25) מגוש חלב, שרק לאחרונה קיבלה את אופנוע עזרה ראשונה של מד"א: "אני נרגשת לקבל את האופנוע ה- 500 של מד"א שבאמצעותו אוכל להגיע במהירות לחולים ולפצועים ולהציל חיים. סיימתי עכשיו הכשרה מקצועית מיוחדת במד"א לרכיבה על אופנוע שם קיבלנו טיפים לרכיבה נכונה ובטוחה, תרגלנו רכיבה מבצעית בשטח תוך בלימות, תימרונים ואמצעי בטיחות. כאדריכלית במקצועי ומתנדבת במד"א אני מסתובבת באזור הצפון ואני בטוחה שהאופנוע יסייע לי להגיע במהירות לחולים ולפצועים ולתת את המענה הראשוני שיציל את חייהם". 

דילוג לתוכן