fbpx

הרכבת מכרמיאל: במנהרה שאורכה 10 ק"מ הותקנו מערכות בטיחות מהמתקדמות בעולם

לקראת הפעלת תחנת הרכבת החדשה בכרמיאל בערב ראש השנה, הודיע, שר התחבורה והמודיעין,ישראל כץ כי משרדו ממשיך לתכנן את קו הרכבת מכרמיאל לקריית שמונה.

עוד הוסיף השר,כץ כי קו הרכבת לכרמיאל הוא אחד הקווים החשובים באזור הפריפריה, ועתיד לסייע בצמצום פערים כלכליים וחברתיים של כל תושביי האזור. לדבריו, בנוסף לאיכות חיים גבוהה, יזכו תושבי הגליל הפוקדים את האזור, במערכת תחבורה מתקדמת ומהירה.

במסגרת הפרויקט, שנבנה באמצעות חברת נתיבי ישראל, הוקמה מסילה באורך של כ-23 קילומטרים בין עכו לכרמיאל, בעלות כוללת של 2.8 מיליארד שקלים. מדובר במסילת רכבת כפולה, עליה תיסע הרכבת במהירות של 160 קמ"ש ותעבור בתחנות הנוסעים אחיהוד וכרמיאל.

הפרויקט כולל צמד מנהרות באורך כולל של כ-5 קילומטרים כל אחת, משני צדיו של הר גילון, 8 הפרדות מפלסיות, קטעי גישור וסלילת כבישים, דרכי שירות ודרכים חקלאיות. בפרויקט זה התבצע פיתוח נופי נרחב ופעולות לשימור ערכי הטבע, ביניהן שיקום והרחבת נחל חילזון ונעמן, מעליהם הוקמו גשרי רכבת, העתקת עצים וגיאופיטים.

מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ ציין כי מדובר בפרויקט הנדסי מורכב הכולל את מנהרת הרכבת המשמעותית ביותר בישראל. במנהרה, שאורכה 10 קילומטרים, הותקנו מערכות הבטיחות והביטחון מהמתקדמות ביותר בעולם. זאת, תוך התחשבות בנושא הסביבתי, שבו רואה חברת נתיבי ישראל חשיבות עליונה.

מנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון ציין כי רכבת הגליל תעניק שירות לקהלים חדשים, במקומות חדשים, ביותר רכבות וליותר יעדים. "אנו גאים לחנוך קו חדש נוסף ולהגשים את חזון רכבת ישראל כחברה עסקית חברתית. תחנות הרכבת החדשות אוישו במיטב הצוותים, הנהגים והפקחים, וכלל העובדים הודרכו על התוואי החדש", הוסיף איילון.

דילוג לתוכן