fbpx

חודשי חופשי: אוטובוס שנועד לשמש כמגורים פונה מעין זיתים

מבצע אכיפה של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל הסתיים בפינוי אוטובוס שנועד לשמש כמגורים בעין זיתים.

14cf62a0-25f2-48f8-a2d9-e0e396f959d6

האוטובוס שיועד לשמש כמבנה בלתי חוקי, בשטח של כ-25 מ"ר אשר הוצב על ידי פולשים שכל הנראה תכננו להתגורר במקום, ללא היתר והסכמה ובניגוד לחוק.

מסיגי הגבול השתמשו בקרקע שייעודה לחקלאות למטרותיהם האישיות והביאו למקום אוטובוס ישן שכבר אינו שמיש. הפולשים רוקנו את תוכנו והחלו להכין אותו למגורים – ללא היתר ובניגוד לחוק. הפלישה, על כביש עין זיתים-מירון בצידו הצפוני של הכביש, אותרה ע"י מפקחי רשות מקרקעי ישראל במהלך סיור שגרתי לאיתור עבירות קרקע ובנייה שערכו באזור.

מפקחי רשות מקרקעי ישראל השאירו בשטח התראה כנגד הפלישה לאדמות המדינה, המבהירה לפולשים כי מדובר בעבירה על החוק ועליהם לפנות את המבנה מיידית מהמקום.

לאחר שהפולשים לא פינו את האוטובוס מהמקום, תוך פרק הזמן שנקבע בהתראה, הגיעו המפקחים ופינו את האוטובוס מהמקום. בנוסף המפקחים ניקו את השטח והציבו במקום שילטי אזהרה המתריעים מפני פלישות חוזרות. הקרקע הוחזרה לקדמותה ולמאגר הקרקעות הציבורי.

ערן ליבנה, מנהל מרחב שמירה צפון-חיפה ברשות מקרקעי ישראל, אומר: "ערנותם של המפקחים הביאה לחיסכון משמעותי בכספי משלם המיסים, כאשר הם ביצעו את פינוי המבנה והשטח כולו עוד לפני שהפולשים הספיקו להשלים את הבנייה ולהתגורר במקום ובכך נחסך הליך משפטי ארוך ומבצע פינוי עם ליווי משטרתי אשר עולה לקופה הציבורית ממון רב. מפקחי רשות מקרקעי ישראל פועלים בכל הכלים והדרכים העומדים לרשותינו במטרה לשמור ולהגן על אדמות המדינה לטובת הציבור כולו".

דילוג לתוכן