fbpx

חולצה בשלום משפחה בת 10 נפשות שאיבדה דרכה בנחל עמוד

שוב מסוג האירועים שחוזרים על עצמם בתקופת חופשות בין הזמנים בעיקר בשל חוסר מודעות. משפחה בת 10 נפשות ממרכז הארץ ששהתה בחופשה באזור צפת איבדה דרכה בנחל עמוד. בחילוץ מורכב שנמשך למעלה משש שעות חולצה בשלום המשפחה ע"י מתנדבי יחידת חילוץ גליל כרמל של משטרת ישראל.

‏‏לכידה

בסמוך לשעה 17:00 התקבל דיווח במוקד ה-100 אודות אדם במצוקה באזור נחל עמוד, צוות שוטרים שהוזעקו למקום קיבל יצר קשר טלפוני עם האיש אשר מסר כי חברו שיצא לטייל בנחל עמוד עם אשתו ושמונת ילדיו יצר דיווח לו בנייד שהם נקלעו למצוקה במעמקי תוואי נחל עמוד וסובלים במחסור במים,תשישות ואיבוד הכיוון. 

מתנדב משטרה ואזרח שתיחקרו את אב המשפחה בטלפון הבינו היכן הם נמצאים ויצאו לכיוונם עם בקבוקי מים. לאחר מספר קילומטרים בתוואי שטח הררי איתרו את המשפחה (זוג הורים ושמונת ילדיהם 2-13)כשהם סובלים מצמא ותשושים. עקב החשיכה והערכת מצב שבוצעה הוחלט על חילוץ האב והתינוק על ידי המתנדב והאזרח בזמן ששאר בני המשפחה ימתינו במקום במנוחה ועם שתייה שהובאה לה עד להגעת מתנדבי יחידת חילוץ גליל כרמל של משטרת ישראל.

לאחר זמן קצר הגיעו מתנדבי יחידת החילוץ אל האם ושבעת ילדיה והחלו במסע לחילוצם אל מחוץ לנחל. בשל תשישותם של בני המשפחה תוואי הדרך המורכב והאפלה המוחלטת החילוץ ארך כ-6 שעות בזמן שמתנדבי היחידה מאבטחים את בני המשפחה ומאפשרים להם מנוחה כל מספר דקות לאגור כוחות ולהמשיך במעלה הדרך. לפני זמן קצר חולצו כל בני המשפחה כשהם בריאים ושלמים.במשטרה שבים וקוראים למטיילים לנהוג לפי כללי הזהירות. 

דילוג לתוכן