fbpx

סיפור של מנהיגות ושכול במפגש סטודנטים לעבודה סוציאלית עם משפחתו של מפקד סיירת הצנחנים – רס"ן איתן בלחסן ז"ל

את לימודיו האקדמיים למד איתן בלחסן ז"ל במכללה האקדמית צפת ובמקביל במכללת תל חי. במהלך תפקידו כמ"פ טירונים בפלוגת אוגוסט 1992 בגדוד 202 פיקד איתן על חייל בשם שניר דדון מצפת. כשסיים איתן את תפקידו בפלוגה, העניק שניר לאיתן תמונה אותה צייר אביו אמן צפתי ידוע. הציור שנבחר ע"י שניר הוא דמותו של משה רבנו באותיות ספר ויקרא. לימים יתברר, כי התמונה ניבאה את העתיד לבוא, ואיתן נפל בקרב בלבנון בתאריך ז' באדר יום הולדתו ונפילתו של משה רבנו.

בפברואר 1999 הוביל איתן בלחסן, מפקד סיירת צנחנים את חייליו למשימה יזומה בלבנון ונהרג בקרב קשה עם החיזבאללה. בקרב נהרגו שלושה ונפצעו חמישה בהם קצינים וחיילים. רס"ן איתן בלחסן ז"ל הובא למנוחות במושב ילדותו רמות נפתלי בגליל העליון. הוא הותיר אחריו אישה, רעיה ואת ביתו נועם שהייתה אז  פעוטה והיום חיילת ומפקדת בחיל הים, הורים שני אחים ואחות.

בסיפור המרגש הזה פתח קלוד בלחסן, אביו של איתן בלחסן ז"ל את המפגש עם סטודנטים  מהחוג  לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית צפת וצוות אגף משפחות והנצחה ומורשת ממחוז טבריה במשרד הביטחון.  המפגש המרגש התקיים במסגרת פרויקט של הסטודנטים עם משפחות שכולות לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. במהלך המפגש סיפר קלוד בלחסן, את סיפור חיו של איתן בלחסן ז"ל, תקופת גיוסו לצה"ל וסיפור נפילתו. בהמשך תיאר את פרויקט ההנצחה הייחודי במסגרתו בני המשפחה הקימו מפעלי הנצחה שונים בתחום החינוך והספורט בצפון, הקמת עמותת נועם,  והקמת 'מצפה איתן' לזכרו של בנם המהווה היום מקום מפגש לציון מורשת של בני נוער. "מפעלי ההנצחה מחזקים ומנחמים אותנו בעזרתם אנחנו שומרים על קשר עם חבריו, אנשי היחידה ובני נוער מרחבי הארץ" סיפר קלוד בלחסן.

פרופ' יעל גירון ראשת החוג לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית צפת "כמדי שנה החוג לעבודה סוציאלית מציין אקדמית, יישומית וחווייתית  את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. זאת,  כחלק מאני מאמין מקצועי, שהאובדן והשכול הם חלק בלתי נפרד מהעבודה המקצועית של עובד סוציאלי ומשותפים לחברה רב תרבותית,  המהווה את המרקם החברתי של הסטודנטים וסגל החוג במכללה שלנו".

במהלך האירוע, אפרת שפע דור, מנהלת שרות סוציאלי באגף משפחות הנצחה ומורשת במחוז טבריה במשרד הביטחון, והעובדות הסוציאליות והרווחה של האגף, נפגשו ושוחחו עם הסטודנטים שהיו נרגשים מדבריו של בלחסן. הן תיארו בפני הסטודנטים את אופי עבודתם הייחודי והמסור עם בני משפחות הנופלים, הקשיים והסיפוק הרב הנלווים לכך.

דילוג לתוכן