fbpx

פריימריז בליכוד: האם הישג של גדעון סער יביא להתחשבנות בגליל?

120 אלף מתפקדי הליכוד מפלגת השלטון והמפלגה הגדולה בישראל, הולכים היום אל 113 קלפיות כדי לבחור את מועמדיה לרשימת הליכוד לכנסת ה-21. בבחירות הקודמות קיבלה המפלגה  30 מנדטים והפעם מקווים לשחזר שם את ההישג.

30 חברי כנסת ושרים מכהנים יילחמו על מקום ברשימה הארצית הקטנה יחסית, יחד עם שלושה מועמדים חיצוניים בולטים. בטופס שיחולק למתפקדים ניתן לסמן רק 12 שמות, מה שאומר שעם השריונים לנשים, למחוזות ולראש הממשלה, ככל הנראה ייפלטו מהרשימה לכנסת הבאה 8-10 ח"כים מכהנים.

השאלה המסקרנת יותר היא באיזה מקום ייבחר שר הפנים לשעבר גדעון סער הנמצא בהתכסחויות עם אישיות עם נתניהו. סער המכוון לצמרת הגבוהה, מודע לכך שנתניהו פועל לחסל אותו פוליטית והנחה את אנשיו להביא לכך שסער ימצא עצמו מחוץ לעשירייה הראשונה.

נתניהו לא אהב את ההתחברויות והתמיכה של ראשי רשויות עם סער. לאחרונה נפגש סער, עם ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה ועם ראש מועצת מרום הגליל – עמית סופר בכנס תמיכה בדלתון. הישג של סער בגליל עשוי להביא להתחשבנות עתידית של, ראש הממשלה עם יישובי הגליל בהם מכהן ראש רשות מהליכוד.

שמונה מתמודדים על משבצת מחוז הגליל והעמקים: דורון אביטן,זיו אגמון,יגאל בוזגלו,מישל בן עמי,אופיר טוביאנה,זאב יעיש,אופיר כץ ורוני שטרן. דוידי הרמלין, תושב צפת לשעבר מתמודד על משבצת גוש דן. הבחירות יתקיימו בצפת – החאן האדום, חצור הגלילית – סניף הליכוד, מרום הגליל – מתנ"ס, קרית שמונה – סניף הליכוד. הקלפיות יהיו פתוחות מ-10:00  עד  22:00. 

דילוג לתוכן