fbpx

תנופת בנייה בחצור אך פחות אדמות – סויסה קורא ליישובים הסמוכים להעביר שטחים

במקביל לפעילות הוועדה לחקר גבולות בנושא צדק חלוקתי ברחבי הצפון, קרא השבוע ראש המועצה המקומית חצור הגלילית- שמעון סויסה לראשי המועצות הסמוכות- מוטי חטיאל ראש מועצת ראש פינה, בני בן מובחר ראש מועצת מבואות חרמון וגיורא זלץ ראש מועצת גליל עליון על מנת לקיים הידברות ומו"מ במטרה לעשות חלוקה מחודשת וצודקת של השטחים ברחבי הגליל וכן של ההכנסות מנכסי מדינה.

כזכור, בחצור הגלילית דורשים כי השטחים וכן ההכנסות נכסי המדינה הנמצאים באזור הצפון יחולקו בצורה שוויונית המשקפת את המציאות ותנופת הפיתוח המקומית לצד הגירה של תושבים נוספים לאזור הצפון בכלל ולחצור הגלילית בפרט. המשמעות הינה שחצור הגלילית פשוט תובעת את המגיע לתושביה בצורה צודקת ושוויונית, ללא כל העדפה מתקנת או פריבילגיות, העברת שטחים (שאינם בשימוש על ידי המועצות הגובלות לחצור) לשיפוטה כך שיאפשרו את קיום החלטת הממשלה והתוכניות העתידיות לפיתוח והתרחבות של חצור הגלילית לצד תיקון עוולות היסטוריות של חלוקת ארנונה בצורה לא שוויונית מנכסי המדינה באזור הצפון.

בשנת 2018 אף הציעה חצור הגלילית מהלך של איחוד רשויות בין חצור הגלילית לראש פינה במטרה ליצור צדק ושוויון בנושא חלוקת ההכנסות והשטחים, ראש המועצה שמעון סויסה אף פנה באופן אישי לראש מועצת ראש פינה מוטי חטיאל על מנת לקדם יחד את הנושא אך זה לא קודם כלל על ידי מועצת ראש פינה.

בין עשרות נתונים המצביעים על חוסר הצדק והעיוות ההיסטורי: בעוד בחצור הגלילית חיים קרוב ל 11,000 תושבים, בראש פינה מתגוררים כשליש ממספר זה, אך מבחינת שטח השיפוט של המועצה שטחה של ראש פינה  (18,000 דונם) גדול ב 330% משטחה של חצור הגלילית.  נתון זה לצד העובדה המוחשית בשטח לפיה רבים מתושבי הגליל נוהרים לחצור הגלילית המתפתחת ונמצאת בתנופת בנייה הופך את הצורך בחלוקה מחודשת של השטחים לצורך קיומי ממשי.

ראש המועצה חצור הגלילית שמעון סויסה ציין: "לכולם ברור שהגיע העת לעשות צדק אך אני תמיד מעדיף לפעול בדרכי שלום ושיח, מאמין שבהידברות ניתן לפתור הכל על אחת כמה וכמה כשמדובר בשכנים החיים בשכנות טובה. לכן, אני מזמין את ראשי המועצות שנתכנס כולנו לפגישה שתבחן את המצב כיום לעומת האינטרסים של כל מועצה וכן האינטרסים של האזור ושל מדינת ישראל, נבין מה קורה כרגע ואיך אפשר ליצור שוויון שלא יפגע באיש ויאפשר צדק. במידה והליך זה יצלח אפנה לשר הפנים ולוועדה על מנת שיעצרו את פעולתם ויקבלו את ההסכמות ביננו".


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

יש להירשם לעדכונים כדי לקבל את הפוסטים האחרונים לאימייל שלך.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן