fbpx

האם גני הילדים לחינוך מיוחד במרכז הרפואי "זיו" בצפת בסכנת סגירה?

4 גנים לחינוך מיוחד שפעלו בתחומי המרכז להתפתחות הילד של המרכז הרפואי "זיו" בצפת ייסגרו ומחציתם ייצאו מצפת ויעברו לאזור אחר.

IMG_20170731_152635_HDR

המרכז להתפתחות הילד של "זיו" נחשב בצפון למרכז המוביל באבחון, בטיפול ובמעקב אחר ילדים בעלי קשיים התפתחותיים וצרכים מיוחדים. במתחם מופעלים 4 גנים של עיריית צפת הפועלים בשותפות משרד החינוך והבריאות, הנותנים שירות לילדים תושבי צפת והסביבה בעלי איחור התפתחותי, כולל נכויות פיזיות קשות בגילאי 3-6. 

לכתבנו נודע כי בהסכמת כל הגורמים השותפים והנוגעים , הוחלט על פי המתווה הקודם כי אשכול הגנים במרכז הרפואי זיו ישנה מיקום לאחר שנמצא ע"י משרד החינוך שאינו ראוי ואינו כשיר לשמש את האוכלוסיה המורכבת הצורכת את שירותיו. על פי המתווה המתוכנן, 2 מהגנים יישארו בצפת באחריות הרשות המקומית והאחרים יפעלו ב'מבואות חרמון' לפי שעה במבנים זמניים.

מעיריית צפת נמסר כי לאור ההחלטה של משרד החינוך כי המבנים הקיימים במרכז הרפואי "זיו" אינם ראויים והולמים בטיפול ילדים בעלי צרכים, הועברו 2 מהגנים לתחומי העיר צפת. 2 מהגנים (אחד מהם מהמגזר הערבי) יפעלו באזור אחר כשהעירייה תממן את עלות הסעת הילדים. 

מהמרכז הרפואי "זיו" נמסר בתגובה: "מזה שנים רבות קיימים בבנייני המרכז הרפואי זיו ארבעה גני ילדים שהפעלתם באחריות עיריית צפת ומשרד החינוך. תשלומי עיריית צפת עד כה אינם מכסים את עלויות תפעול הגנים בזיו. לאור זאת ובשל העובדה שהגנים מתפקדים בצפיפות ותנאים תת-אופטימאליים, הוחלט ע"י גורמים במשרד החינוך להעביר שלושה מתוך ארבעת הגנים לאחריותה של המועצה האזורית מבואות החרמון ולהשאיר גן אחד בתחומי העיר צפת.

ראש עיריית צפת אילן שוחט ביקש ממנהל המרכז הרפואי זיו- ד"ר סלמאן זרקא, הארכה של שנה לאיתור אכסניה הולמת לגן שיועבר לצפת. ד"ר זרקא הפנה את הבקשה לבחינת משרד הבריאות האמון על החלטה זו. המרכז הרפואי זיו לבטח אינו מתכוון להותיר ילדים ללא מענה, הגם שאין זה בתחום אחריותו".

דילוג לתוכן