fbpx

בזמן אזעקה- כלל תלמידי הרב תחומי צפת יגיעו בבטחה למרחבים המוגנים בכל רחבי ביה"ס

בית הספר הרב תחומי צפת. צילום חדש בגליל

בהמשך לכתבה שפורסמה בשעות הבוקר ולאחר שיחה עם מנהלת ביה"ס, סגנית מנהלת ביה"ס ויו"ר הנהגת ההורים, התבהר כי לאחר תרגול הירידה למקלטים שלאחריו נשמעה אזעקת אמת (שהתבררה כאזעקת שווא) נפגשו כל הנוגעים בדבר עם נציגי פיקוד העורף בכדי לתת פתרונות נוספים לבטיחות התלמידים והצוות בשעת חירום הדורשת כניסה למקלטים.

בין הגורמים סוכם, לאחר סיור מעמיק ברחבי בית הספר כי יוקצו מקומות נוספים ממוגנים עפ"י הנחיות פיקוד העורף ובכדי למנוע "צוואר בקבוק" בעת חירום, יופנו התלמידים למקומות נוספים, כך שימנע דוחק בכניסה.

יורם מזוז: "הנהלים חודדו, התלמידים יתרגלו כניסה בטוחה ומהירה יותר לממד"ים ולמרחבים מוגנים שאושרו בקפידה ע"י פיקוד העורף. נוסף לכך הוחלט כי בתחילת כל שיעור יובהר לתלמידים מהו המיקום הקרוב ביותר אליו יצטרכו להגיע בעת אזעקה". עוד מוסיף יורם: "בטיחות התלמידים היא בראש מעייננו כהורים, וכך גם הנהלת בית הספר וצוות ההנהלה והמחנכים. מיד לאחר התרגול שבסמיכות אליו הופעלה אזעקה הוסקו המסקנות הראויות למען בטיחותם של הבאים בשערי בית הספר. ההורים והתלמידים יכולים להגיכ לבית הספר בבטחה, בכפוף להוראות פיקוד העורף, וכל עוד העיר צפת מוגדרת ירוקה. אנו שמים מבטחנו בהנהלת בית הספר והצוות החינוכי אשר פועלים כל העת למתן מענה לשלומם בטחונם ורוחם של התלמידים".

בתוך כך נמסר כי תקופה מורכבת זו הנהלת בית הספר מייצרת שגרת חירום מיטבית עבור כלל תלמידיו והבאים בשעריו. מידי יום, בסוף יום, מתכנס צוות הצל"ח (צוות לשעת חירום) של בית הספר, להסקת מסקנות מהיום שעבר ומתובנות ליום הבא. ההנהלה פועלת בשקיפות מלאה מול נציגים בכירים של פיקוד העורף .

נקודה חשובה שעל ההורים לדעת- על פי הוראות פיקוד העורף ומטה חירום עירוני, העיר צפת מוגדרת ירוקה וניתן לקיים פעילות חינוכית ללא הגבלה, מכך נגזר כי על צוות בית הספר לייצר פתרונות התגוננות עבור כלל התלמידים בזמן אמת. פתרונות אלא כוללים: הגעה לחדר מדרגות, כניסה לחדר פנימי או שכיבה על הארץ תוך הגנה על הראש.
הנהלת בית הספר לא הסתפקה בהוראות אלה ויצרה עבור כלל התלמידים מענה אולטימטיבי של הגעה למקלט.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן