fbpx

בדרך לאיחוד רשויות -השר דרעי מקדם שיתופי פעולה בין רשויות באמצעות האשכולות האזוריים

לא מכבר בעת סיור שערך ראש עיריית תל אביב רון חולדאי בפרק התעשייה בצח"ר העביר מסר לראשי הרשויות:"אני לא מבין למה לצפת,חצור וראש פינה צריך להיות ראש רשות. זה לא הגיוני שבמתחם כל כך קטן אין ראש עיר אחד". 

אריה דרעי

שר הפנים, אריה דרעי מסכים עם דבריו, של חולדאי, ומודע לכך שהגיע הזמן לצמצם את מספרם של 257 יישובים בישראל למספר מצומצם של רשויות. על מנת להכשיר את הקרקע לאיחוד הרשויות, מקדם השר דרעי את יוזמת האשכולות האזוריים.

השר דרעי מסתמך על על מחקר שערך מכון טאוב לפני כשלוש שנים בו עולה כי איחוד רשויות קטנות יביא לחיסכון של יותר מ-130 מיליוני שקלים בשנה.

השר דרעי מקדם את יוזמת האשכולות האזוריים, אשר מצד אחד שומרת על הייחודיות והעצמאות של כל רשות מקומית ומאידך מקדמת איחוד שירותים עירוניים. לטענת השר דרעי מדובר בקידום שיתופי פעולה בין רשויות מקומיות. כל אשכול כזה יורכב ממספר רשויות ויספק להן שירותים מוניציפליים במשותף מה שעשוי לחסוך לכל רשות מיליוני שקלים.

באשכול גליל מזרחי חברות ארבע עשרה רשויות מקומיות: קריית שמונה, צפתמטולה, קצרין, יסוד המעלה, ראש פינה,טובא -זנגריה,חצור הגלילית, גוש חלב, מג'דל שמס, בוקעתא, עין קיניא, עג'ר ומסעדה. ארבע רשויות אזוריות: גליל עליון, גולן, מרום הגליל, ומבואות חרמון.

דילוג לתוכן