fbpx

ההבדל בין הלוואה רגילה להלוואת משכנתא

ראשית, אציין כי משכנתא היא בעצם הלוואה, אם כך, מה ההבדל בין הלוואת משכנתא להלוואה רגילה?ישנם גופים שונים שמהם ניתן לקחת אשראי בניהם בנקים וגופים חוץ בנקאיים. ישנם סוגי הלוואות שונות כגון: משכנתא, הלוואות בנקאיות, הלוואות חוץ בנקאיות והלוואות מסחריות. במהלך החיים, אנשים נזקקים לאשראים והלוואות עבור מטרות שונות, למשל: קניית דירה, קניית רכב, שיפוץ, כיסויי חובות, טיפולים רפואיים, לימודים, חופשה, אירועים משפחתיים ועוד…  בדרך כלל אנשים נוטים לקשר בין משכנתא לרכישה או בניה של נכס ולכל שאר המטרות לוקחים הלוואות רגילות, אך אין הדבר כך, מכיוון שניתן לקחת משכנתא גם עבור מטרות שונות ומגוונות, וזה נקרא "משכנתא לכל מטרה". אם כך, מה ההבדל? ומה עדיף? בטור הבא נדבר על כך.

משכנתא או הלוואה רגילה? צילום pixabay


אז מה ההבדל בין הלוואה רגילה להלוואת משכנתא?

הלוואת משכנתא:

1. הלוואת משכנתא תינתן לכם למטרות שונות אך רק בתנאי שתשעבדו נכס לבנק, כביטחון (נכס קיים או נכס נרכש). התמחור יהיה בהתאם למטרת ההלוואה.

2. התהליך מעט בירוקרטי, ארוך, ודורש עלויות נלוות ופרוצדורות שונות, כגון: שמאות, חתימה על מסמכי בטחונות, שיעבוד הנכס וביטוחים. כל מסמך שיידרש, ייבדק בקפדנות רבה.

3. לרוב, הריבית תהיה זולה יותר מהלוואה רגילה והפריסה תהיה ארוכה יותר, כך שההחזר החודשי יהיה נמוך יותר.

4. תוכלו לקחת משכנתא בכל בנק שתבחרו, וזה לא מותנה בכך שתנהלו שם את החשבון (ייתכן והבנקים השונים יציעו לכם תנאים טובים יותר אם חשבונכם מתנהל שם, אך לא יוכלו למנוע מכם לקחת את המשכנתא).  ניתן לקחת את המשכנתא דרך בנק אחד, ולשלם בהוראת קבע דרך בנק אחר.

5. הלוואת משכנתא , בד"כ, מורכבת ממסלולים שונים ומגוונים ("תמהיל משכנתא") שלכל אחד מהם ישנה משמעות אחרת, הן מבחינת הצמדות למדד, עמלות סילוק, תדירות שינוי הריבית, או בחירת מסלולים עם ריבית קבועה, בד"כ, תינתן לכם זכות הבחירה (בהתאם להגבלות בנק ישראל) ובנוסף, ניתן לקבוע תקופה מסוימת לכל מסלול בנפרד. 

6. הסכום אותו תוכלו לקחת כהלוואת משכנתא מותנה בשווי הנכס המשועבד (אחוז מימון)וביחס ההחזר שלכם (בד"כ עד שליש מגובה ההכנסות שלכם ולאחר ניכוי ההוצאות הקבועות), ובהתאם להנחיות בנק ישראל.

7. רצוי ומומלץ לבצע השוואת מחירים בין כמה בנקים, כך ניתן לחסוך עשרות ומאות אלפי שקלים.

8. הסכומים שתקבלו כהלוואת משכנתא, בד"כ יותר גבוהים שתוכלו לקבל כהלוואה רגילה.

9. הלוואת משכנתא תינתן לכם דרך הבנקים למשכנתאות.

10. מכיוון שתהליך המשכנתא מצריך ידע והתמצאות רבה, מומלץ לפנות ליועץ משכנתאות המתמחה בכך.

הלוואה רגילה:

1. הלוואה רגילה תינתן לכם למטרות שונות, לעתים ללא הצורך בשעבוד ובביטחונות, וללא הצורך בביטוחים.  לרוב לא יאשרו לכם הלוואה רגילה לצורך רכישת נכס.

2. בדרך כלל הלוואה רגילה תינתן לכם בבנק בו אתם מנהלים את חשבונכם, על סמך היכרות אתכם ועם התנהלותכם הכלכלית. הוראת הקבע תשולם מחשבונכם.

3. הפרוצדורה קצרה ופשוטה יותר, ולעתים ניתן אפילו לקחת את ההלוואה ב"קליק" ללא התערבות של פקיד, בלחיצת כפתור דרך האתר של הבנק. 

4. התקופות בדרך כלל קצרות יותר ממשכנתא, ההחזר החודשי גבוה יותר, ולרוב, הריביות גם תהיינה יקרות יותר, אלא אם כן אתם נמנים בקבוצה בעלת הטבות, כמו עובדי מדינה, סטודנטים או מקומות עבודה שהגיעו להסדרים מסוימים עם הבנק. התמחור יהיה בהתאם לתקופות וטבלאות שנקבעו מראש.

5. בהלוואות רגילות, בד"כ, אין גמישות בבחירת סוג המסלול.

6.   הסכומים שתקבלו כהלוואה רגילה, בד"כ יותר נמוכים מהסכומים שתוכלו לקבל כהלוואת משכנתא והסכום שיאושר לכם הנו עפ"י שיקול הבנק ובהתאם להכנסותיכם כמובן.7. הלוואה רגילה תינתן לכם דרך גופים בנקאיים וגם דרך גופים חוץ בנקאיים.


אז… מה עדיף?

לא ניתן לענות על שאלה זו באופן חד משמעי, מכיוון שלכל אחד ישנה מטרה שונה שלשמה מבקש את ההלוואה, ולכל אחד התנהלות כלכלית שונה והכנסות שונות. בנוסף, לא תמיד ניתן להחליף בין האפשרויות, לכן כל מקרה ייבדק וייבחן לגופו.


אצלנו ב "מרגישים בבית" תקבלו ליווי אישי ומקצועי בדרך לבית חלומותיכם.
בברכה, רחלי כהן צמח 050-7705466 "מרגישים בבית" – מתאימים משכנתא לחיים.

השאר תגובה

דילוג לתוכן