fbpx

מנכ"ל משרד התיירות: "אנחנו רואים במוזיאון ליהדות רומניה מנוף להבאת תיירות גדולה לראש פינה והגליל"

בטקס מרשים שנערך בגן הברון בראש פינה נערך טקס הנחת אבן הפינה לבניית מוזיאון יהדות רומניה. המוזיאון בדומה למוזיאון ליהדות הונגריה בצפת, אמור להנציח את המורשת, התרבות וההיסטוריה של יהדות רומניה שתרמה רבות לתרומתה ולהשגייה של מדינת ישראל ולהיווסדה של ראש פינה.  

צילומים: חנוך גריזיצקי.
צילומים: חנוך גריזיצקי.

ראש מועצת, ראש פינה, אביהוד רסקי,ציין את חשיבות המוזיאון לראש פינה וליהדות רומניה ולפיתוחה של המושבה. "משרד התיירות בראשותו של השר,יריב לוין תומך ומלווה את הפרויקט החשוב הזה",אמר בנאומו,מנכ"ל, משרד התיירות,אמיר הלוי וזכה לתשואות מהקהל הרב שנכח באירוע. "אנחנו רואים במוזיאון ליהדות רומניה מנוף להבאת תיירות גדולה לראש פינה והגליל", הוסיף, הלוי. 

מנכ"י משרד התיירות: " תומכים בהקמת המוזיאון".
מנכ"ל משרד התיירות: " תומכים בהקמת המוזיאון".

מיכה חריש, יו"ר ארגון א.מ.י.ר סיפר על החזון שעומד להתגשם בהקמת המוזיאון למורשתה הנפלאה של יהדות רומניה. אורח הכבוד חבר הפרלמנט הרומני, אאוראל ויינר המשמש גם כיו"ר הפדרציה של הקהילות היהודיות ברומניה, לא חסך במילים ובסיוע המתורגמן, יהושפט פופ סיפר על הקשר המיוחד של ישראל עם יהדות רומניה. 

111

ההיסטוריון והיועץ האקדמי של ארגון א.מ.י.ר, ד"ר רפי ואגו, סיפר על התכנים שאמורים להיות במוזיאון, לא לפני שהקהל צפה במצגת מבנה המוזיאון עם הסברים ע"י, אלי שחר יו"ר ועדת ראש פינה בארגון א.מ.י.ר. 

14494668_1113928578692627_2522072917724842572_n

בטקס בהנחייתה של, המפיקה ודוברת הארגון,איריס לקנר ובליווי מוסיקלי של הנגנים ויטלי פודולסקי ומקסים שרייבר,נכחו בני משפחת, האלוף, משה נתיב ז"ל, שעל שמו ייקרא המוזיאון. שגרירת רומניה בישראל, אנדראה פסטרנק הנוהגת בדרך כלל לכבד את נוכחותה באירועים של ארגון א.מ.י.ר נאלצה לבטל את השתתפותה עקב הלווייתו של שמעון פרס. 

121

הטקס המרגש של הנחת האבן נערך בשטח הבנייה בו יוקם המוזיאון בהשתתפות האורחים הרבים ורב המועצה, אברהם דוידוביץ'. 

דילוג לתוכן