fbpx

עיתוי מרעיד: רעידת אדמה הורגשה בגליל – שבוע לפני ההילולה של הרב אבריטש מי שחזה את רעידת האדמה שהחריבה את צפת

בפעם השנייה תוך שבועיים הורגשה רעידת אדמה בגליל. מהמכון הגיאופיזי הישראלי נמסר כי היום (שישי)בסביבות  השעה 6:35 הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 3.8 בסולם ריכטר כ-5 ק"מ צפונית לכנרת.

רעידת אדמה באיטליה : צילום - .pixabay
רעידת אדמה באיטליה : צילום – .pixabay

לא נמסר על נזקים או על נפגעים, אך הרעידות הורגשו בצפת. " כל הבניין רעד – הרגשתי שהמיטה רועדת", סיפרה לורן סינגר זמרת המתגוררת בצפת. 

וותיקי צפת והגבאים בבית הכנסת ע"ש דב מאבריטש בעיר העתיקה בצפת, לא מופתעים מהרעידה הקלה שהתרחשה מספר ימים לפני סעודת המצווה המסורתית לרבה של צפת דב מאבריטש. 

מסופר שהרב אברהם דב אבריטש שהיה רבה של העיר צפת חזה את רעש האדמה הגדול שהתרחש בשנת 1837. הרב שהה בבית מדרשו והתפלל תפילת מנחה. כשהתחילו הזעזועים ציווה הרב לכל המתפללים להתאסף סביבו ולהשתטח על הארץ. הזעזועים גברו וחלק גדול מבית המדרש התמוטט, אבל אותו חלק שבו הצטופפו כולם נשאר עומד על תילו וגם הגג נשאר תלוי באוויר והמתפללים ניצלו בדרך נס.

הרעש של 1837 פקד מלבד את צפת גם את טבריה ואלפים מצאו את מותם. תשעים שנה מאוחר יותר התרחשה רעידת אדמה בעוצמה של 6.25 בסולם ריכטר שהורגשה היטב בצפת ומוקדה היה בים המלח וגרמה נזקים ברחבי הארץ ומאות הרוגים.

דילוג לתוכן