fbpx

טבריה,קרית שמונה,צפת – פורסמה רשימת הערים בהן העסקים מצויים בסכנת סגירה

על פי דירוג הערים המשגשגות של דן אנד ברדסטריט ,11% מכלל העסקים בערים המדורגות מצויים בסכנת סגירה מהווה עליה של כ- 0.7% בהשוואה לשנה שעברה.

צילום:pixabay.
צילום:pixabay.

מבין הערים הגדולות, בבאר שבע אחוז העסקים בסכנת סגירה הוא הגבוה ביותר ועומד על כ-13%. בערים  תל אביב ופתח תקווה , אחוז העסקים בסכנת סגירה הוא הנמוך ביותר ועומד על כ-8%.

מבין הערים הקטנות, בבאקה אל גרביה אחוז העסקים בסכנת סגירה הינו הגבוה ביותר ועומד על כ-26%, בערים גבעת שמואל וקריית אונו אחוז העסקים בסכנת סגירה הוא הנמוך ביותר ועומד על כ-5%. המצב בצפת הוא יחסית טוב עם 11% של עסקים בסכנת סגירה לעומת קרית שמונה, טבריה ועפולה עם 12%. בית שאן ומעלות עם נתונים זהים לצפת. 

עוד עולה מהנתונים כי מספר העסקים ל-1000 תושבים עומד בצפת על 68. טבריה – 87,קרית שמונה – 80, בית שאן -66. מבין הערים הקטנות (בהן מתחת ל-50,000 תושבים) בולטת עיריית רמת השרון עם 185 בתי עסק לכל אלף תושבים.  אחריה, העיריות יהוד עם 130 בתי עסק על כל אלף תושבים וראש העין עם 124 בתי עסק לכל אלף תושבים. מבין הערים הקטנות, בעיריית קריית ים נמדד היחס הנמוך ביותר – 39 בתי עסק לכל אלף תושבים.

אפרת שגב סמנכ"ל פיתוח עסקי דן אנד ברדסטריט ישראל :" הנתון מצביע על הצורך בהפניית משאבים לאומיים לעסקים בצפון"

unnamed

"מנתונים שגובשו לקראת פורום ראשי רשויות שיתקיים ב- 27.3 נבחן היחס בין מס' התושבים בעיר למס' העסקים, וכן נעשתה בדיקה לפי דירוג הערים המשגשגות (74 ערים מדורגות), באילו ערים אחוז העסקים בסכנת סגירה הוא הגבוה ביותר ובאילו הוא הנמוך ביותר.

ניתן לראות כי הנתונים שונים מהותית בין הערים ונמצאים במתאם לגודל העיר – עסקים בערים הגדולות נהנים מחוסן פיננסי גבוה יותר. ניתן לראות מגמה דומה גם כאשר בוחנים את ערי המרכז אל מול הפריפריה, נתון המצביע על הצורך בהפניית משאבים לאומיים לעסקים בצפון ובדרום, הן ברמת התשתיות ושיפור הנגישות והן במתן תמריצים לבעלי העסקים ע"מ להגדיל את היצע העסקים בעיר ועימם את אפשרויות הפנאי והתעסוקה לתושבי האיזור.

דילוג לתוכן