fbpx

צפת חוגגת את אולימפיאדת הכליזמרים – רמי קליינשטיין, שמעון בוסקילה ועשרות אומנים

פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי ה-29 נפתח הערב (שני) בצפת בטקס חגיגי בבית יגאל אלון שבעיר בהשתתפות קהל רב ביניהם שר החקלאות אורי אריאל, ראשי ערים מכל רחבי האזור ומכובדים רבים נוספים. "אנו רואים את עצמנו שליחים במשימה לחיזוק מסורת הנגינה של הכליזמרים, דברים  גדולים קורים בצפת ומהווים כלים ומנועי צמיחה לכל האזור, חג כליזמרים שמח" בירך ראש העיר צפת אילן שוחט את הקהל הרב המגיע לעיר בימי הפסטיבל מרחבי הארץ ומהעולם ונהנה ממוסיקת נשמה יהודית ומהאווירה המיוחדת של צפת.

צילומים: מלך גרסטל.
צילומים: מלך גרסטל.

יו"ר פסטיבל הכליזמרים יגאל שטרית אמר "צפת עוברת מהפכה של ממש בניצוחו של ראש העיר אילן שוחט, הפסטיבל הוא אחד מסמליה של העיר וזהו זכות גדולה עבורנו להוביל גם השנה את החגיגה הגדולה".

רגע מרגש נרשם במהלך הטקס כאשר הכנר הבינלאומי אייל שילוח ניגן על כינורו של סמ"ר עוז מנדלוביץ שנפל לפני כשנתיים במבצע 'צוק איתן'. החיבור התחיל לאחר שראש עיריית צפת שמע על כך שעוז ז"ל אהב את מוסיקת הכליזמרים ואף ניגן על כינור בטרם נפל. ראש העיר חיבר את אייל שילוח אל הוריו של עוז, שמסרו לו לימי הפסטיבל את הכינור עליו לא ניגן איש מאז נפילתו של בנם. לאחר הקרנת סרטון קצר ובו מצולם עוז מנגן את 'יידישע מאמא' שלושה חודשים בטרם נפילתו, עלה אייל על הבמה וניגן מול ההורים והקהל הנרגש את אותו השיר – בכינורו של עוז. הכינור ישמש את אייל גם במופעים אחרים בימי הפסטיבל.   

unnaבmed

בסיומו של טקס הפתיחה נפתחו הבמות ברחבי העיר העתיקה ואלפי מבקרים גודשים את העיר ביומו הראשון של הפסטיבל הגדול בעולם למוזיקת נשמה יהודית אשר יימשך ביומיים הבאים, כאשר המבקרים ותיירים הצפויים להגיע לעיר ייהנו מהופעותיהם של גדולי האמנים בתחום מהארץ ומהעולם שיופיעו על פני הבמות הפזורות בין הסמטאות העתיקות של העיר צפת.  בין האמנים שיופיעו בשאר ימי הפסטיבל הבינלאומי שמעון בוסקילה ורמי קלינשטיין שיארח את חנן בן ארי,יצחק מאיר במופע חדש 'הזיץ של יצחק מאיר – משנקר עד שמר', אהרון רזאל, להקת הילדים פרחי ירושלים, , הכנר הבינלאומי אייל שילוח שישתף פעולה עם נגן העוד עימאד ד'לאל ואף עם הכנר ניר סרוסי במופע המפגיש שני כנרים על במה אחת, סניה קרויטר, מירל רזניק, ישראל זוהר, MazalGirls להקת כליזמריות חדשה בהובלתה של הכנרת באה שרון, אמנים והרכבים מקומיים כמו סימפלי צפת וווליום צפת, איטה ודב זילברמן, אריק שבבו ועוד. כמדי שנה יתקיימו בעיר בימי הפסטיבל אירועים שונים ללא תשלום ביניהם סיורים מודרכים בצפת לאורך היום, בימת ילדים, נגני רחוב פזורים בסמטאות ועוד שלל אירועים ומופעים נוספים.

unnamed

החגיגה תימשך גם לאחר פסטיבל הכליזמרים: לאחר הפסטיבל ייפתח בעיר גם השנה הפרויקט הבינלאומי של כיתות האמן ומופעי התלמידים מכל העולם (21-25.8), בהנחייתם של המוסיקאים מהבכירים בתחומם ומרצים בעלי שם מרחבי העולם. כיתות האמן יתקיימו במכללה האקדמית צפת כאשר הקהל הרחב מוזמן לצפות בשיעורים ובחזרות לאורך היום. כמדי שנה במהלך ימי הפרויקט יתקיימו בצפת גם מופעים מוסיקאליים גדולים לקהל הרחב בכניסה חופשית.

דילוג לתוכן