fbpx

משרד הפנים יפעל על פי נתוני הלמ״ס בדרוג החברתי-כלכלי תוך התחשבות מירבית ברשויות שצנחו בדרוג

בעיריית צפת לא מתרגשים מנתוני הלמ"ס לפי הם צפת צנחה בתוך חמש שנים מהאשכול הרביעי לאשכול השני בדירוג הכלכלי-חברתי של הרשויות המקומיות. על פי נתוני הלמ"ס לשנת 2013  צפת דורגה במקום ה-43 לעומת המקום ה-91 מתוך 252 רשויות בשנת 2008. 

13246240_10209238280611892_1863779537369470366_o

אילן שוחט ראש עיריית צפת, בדומה לראש עירית ירושלים, ניר ברקת אופטימי. " אני רואה בצניחה בדרוג ברכה לעיר, אני אקבל יותר תקציבים",אמר שוחט.  עוד הוסיף שוחט כי למרות שמנסים לצייר את מצבה של העיר כלא טוב מצבה של צפת טוב כפי שלא היה כבר שנים.

בחצור הגלילית יש שיפור קל ברמת החיים לעומת הנתונים של 2008. חצור שדורגה אז במקום ה-79 עלתה מהאשכול השלישי לרביעי אל המקום ה-91. ראש פינה השכנה שם רמת החיים גבוהה נותרה באשכול השביעי עם שיפור קל במיקום 195 לעומת 193. קפיצה יפה לגוש חלב שהחליפה אשכול מחמש לשש. גוש חלב מדורגת במקום ה-150 לעומת 132. מועצה אזורית מרום הגליל המשובצת באשכול החמישי שיפרה את מיקומה בתשע שלבים (124). ירידה קלה נרשמה במועצה האזורית גליל עליון הממוקמת באשכול השישי מ-173 ל-164. עליה יפה נרשמה במועצה האזורית מבואות חרמון (אשכול 7) מ-176 ל-201. 

סביון וכפר שמריהו  (אשכול 10) הן הרשויות החזקות ביותר. באשכול התחתון של הרשויות נמצאות בעיקר רשויות בדואיות כמו לקיה ורהט, וגם שתי רשויות חרדיות – ביתר עילית ומודיעין עלית. שילוב דומה בין מיעוטים לא-יהודים וחרדים מתקבל גם מהאשכול השני, בו גם נמצאת צפת.

הדירוג של הרשויות המקומיות הוא לא רק עניין טכני, אלא גם דירוג ששווה לא מעט כסף. ישנו סט שלם של שירותים ציבוריים שהמדינה מממנת לרשויות המקומיות החלשות באופן מלא, בעוד רשויות מקומיות במעלה הדירוג מקבלות רק סבסוד חלקי ונדרשות להשלים מכיסן את הכסף. לדוגמה רשויות באשכולות 1-4 מקבלות מימון מלא של צהרונים ממשרד החינוך ורשויות בדירוגים 1-5 מקבלות מימון מלא להפעלת תכנית נערים בסיכון ממשרד הרווחה וכך הלאה.

ממשרד הפנים נמסר: "על פי מדיניות שר הפנים אריה דרעי, בכל הנוגע לתקציבי משרד הפנים, ההקצאה לכל רשות תעשה בשיקול דעת ובאופן מדורג כך שהרשויות החלשות לא ייפגעו. משרד הפנים יפעל על פי נתוני הלמ״ס תוך התחשבות מירבית ברשויות החלשות".

דילוג לתוכן